احمد امیرآبادی فراهانی امروز درمراسمی که به مناسبت گرامیداشت مقام دانشجو درسالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانشجو عنوان کرد: به نظربنده دیگر اصلاح طلب واصولگرا وجود ندارد و آن چیزی که هست انقلابی بودن یا ضد انقلاب است؛ این‌ها صرفا اسم است و اسم راه به جایی نمی‌برد و آن چیزی که مشکل مردم را حل می‌کند عدالت‌طلبی ومبارزه با رانت و فساد است، دانشجویان  به عنوان فریادگران جامعه باید این موارد را از مسئولین مطالبه کنند.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض برخی دانشجویان پیرامون عدم شفافیت درعملکرد نمایندگان مجلس گفت: متاسفانه در مجلس نمایندگانی هستند که صبح در فراکسیون امید، ظهر در فراکسیون ولایی و شب در فراکسیون مستقل هستند؛ من در شفافیت‌آراء پیگیر هستم که ان شالله عملی شود، اما برخی نمایندگان برای آنکه از طرف فراکسیون خود مورد فشار قرار نگیرند باطرح شفافیت آرا مخالفت می‌کنند.

وی درپاسخ به مطالبه‌گری دانشجویان درباره مشکلاتشان گفت: بخشی از این مشکلات به دانشگاه مربوط می‌شود، بخشی به نمایندگان استان ویک‌سری در سطح کلان و کشوری به بودجه برمی‌گردد؛ دربحث بودجه متاسفانه بیش از ۸۵ درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شود و این باعث شده که به مسایل دیگر بودجه‌ی کمتری برسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در دوران تحریم‌های اوباما بیش از ۳۵ تا۴۰  میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم که تحریم شدن آن چالش بزرگی برای کشور بود، کاربزرگ سپاه پاسداران در آن دوره ساخت پالایشگاه ستاره‌ی خلیج فارس بود که باتولید ۴۰ میلیون لیتر بنزین در این عرصه به خودکفایی رسیدیم، واکنون در دوره تحریم های ترامپ ما مشکلی با واردات بنزین نداریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از وظایف ما نمایندگان، کمک به وزرا برای خدمت به مردم است، اما این به این معنا نیست که برخی ضعف‌ها و کارشکنی‌ها را نادیده بگیریم. باید حقوق و دریافتی همه مسئولین واعمالشان شفاف شود، رای ما نمایندگان ومذاکرات هیئت وزیران باید شفاف باشد، تا از رانت اطلاعات موجود، جلوگیری شود؛ مسئولی که فرزندش فهمید آهن قرار است گران شود، آهن وارد کرد ومیلیاردها سود کرد، اگرشفافیت بود چنین اعمالی انجام نمی‌شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: وقتی حقوق خود را در رسانه ها بیان کردم برخی همکاران به بنده اعتراض کردند. همین عدم شفافیت ها باعث بی اعتمادی به نهادهای حاکمیتی می‌شود. ما به عنوان نمایندگان انقلابی مجلس در برابر اینگونه موارد می‌ایستیم و به پولشویی و فساد حساس هستیم، اما حرف ما این است که باید در داخل کشور با این موارد مبارزه کنیم اما اطلاعات این کشور را به بیگانگان ندهیم. ما با فساد مبارزه می‌کنیم خواه اصلاح طلب باشد خواه اصولگرا.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.