خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این تظاهرات روز یکشنبه در «اشتوتگارت» با حضور صدها معترض برگزار شد. اشتوتگارت کانون صنعت خودروسازی آلمان و مقر شرکت های مرسدس بنز، فولکس واگن و شرکت «بوش» بزرگترین سازنده قطعات یدکی خودرو است.

از اول ژانویه سال جاری میلادی تنها خودروهایی اجازه تردد دارند که استانداردهای Euro ۵ برای کاهش آلودگی را رعایت کنند. معترضان به این وضعیت بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود، «حامی دیزل» و «رانندگی خودروهای دیزلی بسیج شوید.»

هواداران محیط زیست سال گذشته میلادی با طرح شکایاتی در دادگاه های آلمان خواستار اجرای استانداردهای اروپایی در مورد خودروهای دیزلی شدند. از همین رو، بسیاری از شهرهای آلمان از جمله برلین، ماینس، هامبورگ و بن تردد خودروهایی را که استانداردهای اروپایی را رعایت نکرده اند، منع کردند.

معترضان به این ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی قدیمی طی چهار هفته اخیر اعتراضاتی را برگزار کرده اند که با افزایش شمار مشارکت کنندگان روبرو بوده است. این در حالی است که دولت ائتلافی آلمان در مورد ایجاد توازن منافع رانندگان، ساکنان شهرها و کمک به حفظ محیط زیست دچار اختلافات درونی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.