محسن رفیق دوست امشب میهمان برنامه «شب گشت» شبکه دوم سیما بود و به سوالات متعدد و متنوع مجری این برنامه پاسخ داد. وی در توضیح نمره صفر به دولت احمدی نژاد گفت: من یک سوال پرسیدم هنوز جواب ندادن، ۷۰۰میلیارد دلار ارز حاصل از فروش نفت را چه کردند؟ وی افزود: بسیاری از مشکلات دولت فعلی از همین جا نشات می‌گیرد؛ البته دولت فعلی می تواند وضعیت را درست کند اما مشکلات زیاد است. وی توضیح داد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها از قدیم گفته اند ماهی گیری یاد بدهید اما دولت قبل ماهی دادن را رواج داد.

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان در این برنامه و در پاسخ به سوالات دو گزینه‌ای نیز انتخابهای جالبی داشت و بین «جهانگیری و قالیباف» و «اصغر فرهادی و ابراهیم حاتمی کیا» گزینه‌های دوم را انتخاب کرد.

وی در پاسخ به وضعیت شغلی و حقوقی خودش نیز گفت: من پرونده پرسنلی ندارم، عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان هستم و حقوق هم نمی‌گیرم. چون حقوق بگیر نیستم بازنشسته هم نمی شوم. از قبل انقلاب در بازار و حوزه میوه و تره بار بودم الان هم دامداری دارم و تولید شیر می‌کنیم. یک لکسوس دارم که ده سال قبل حدود 200میلیون تومان خریدم که به خاطر سفرهای زیاد آن را خریدم.

 رفیق دوست درباره فرزندانش نیز گفت: سه پسر من در شرکت‌های خصوصی فعالیت می‌کنند؛ یکی دنبال راه اندازی کارخانه‌ای در جنوب کشور بود که به خاطر تحریم‌ها به مشکل خورده و فعلا بیکار است. یک پسر دیگرم چند فروشگاه اجاره‌ای لباس ورزشی دارد که به خاطر مشکلات اقتصادی دارد جمع می کند و فکر کار جدیدی است. یک پسر دیگر هم در کارخانه عطر بیک سهامدار است.

وزیر سپاه در ابتدای انقلاب، با اشاره به وضعیت مدیریتی در کشور تاکید کرد: ما قحط الرجال نداریم، جهل الرجال داریم.

وی اصطلاح حقوق نجومی را جفا به علم نجوم دانست و همچنین از حقوق 19 میلیون تومانی در بنیاد مستضعفان دفاع کرد و گفت به خاطر نوع فعالیت سنگین و سفرهای دائمی برای ماموریت های منطقه ای در کشور، این حقوق اشکالی ندارد؛ حقوق "غیر متعارف و غیر شرعی" مشکل دارد؛ البته که با توجه به شرایط کشور بهتر است حقوق کارمندان و کارگران افزایش یابد نه اینکه این نوع دریافتی ها کم شود.

رفیق دوست همچنین، از عملکرد کی‌روش در تیم ملی نیز دفاع کرد و حل کردن جدول را از تفریحات اصلی خود دانست.

وی در خصوص پرونده بردارش نیز توضیح داد: موضوع برادرم اولا به من ارتباطی ندارد؛ در ثانی آن عدد وجود خارجی نداشت و اصلا آن 123 میلیارد موضوع اختلاس نبود و گردش چند ماهه پول این عدد می شد، ثالثا من خودم فاضل خداداد را به کشور برگرداندم و بدهی ها را نیز به نوعی پرداخت کردیم که بانک سود هم داشت!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.