سناتور لیندسی گراهام به پایگاه خبری آکسیوس گفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نظر او را درباره استفاده از نیروی نظامی در کشوری که آمریکا مایل به تغییر رژیم در آنجاست، جویا شده بود.

طبق این گزارش گراهام به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود: "خب شما باید آهسته پیش بروید چون این می‌تواند مشکل‌آفرین باشد." ترامپ هم پاسخ داده است: "خب مایه تعجب من است که شما می‌خواهید به همه حمله کنید." گراهام در ادامه پاسخ داده است: "من نمی‌خواهم به همه حمله کنم. من تنها می‌خواهم زمانی از ارتش استفاده شود که منافع امنیت ملی ما تهدید می‌شود."

این سناتور آمریکایی همچنین تاکید کرد، وقتی بحث ونزوئلا در میان باشد ترامپ "واقعاً جنگ‌طلب" است. با این حال آکسیوس گزارش داد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر طرح دولت ترامپ برای حمله به این کشور آمریکای جنوبی وجود ندارد. در عوض دولت آمریکا به نظر می‌رسد خواستار اعمال تغییر رژیم در این کشور از طریق فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی است.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که در بحبوحه بحران سیاسی در ونزوئلا تنش‌ها میان آمریکا و نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا بالا گرفته است. دولت ترامپ هفته گذشته خوان گوآیدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" به رسمیت شناخت.

کانادا، سازمان کشورهای آمریکایی، برزیل، آرژانتین، شیلی و کلمبیا هم گوآیدو را پس از اعلام رئیس‌جمهوری خودخوانده به رسمیت شناختند. به گفته مقام‌های انتخاباتی ونزوئلا، مادورو در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است اما بسیاری از سازمان‌ها این نتایج را "غیر مشروع" می‌دانند.

در همین حال مادورو به ماندن در رأس قدرت متعهد شده است و چهارشنبه پیش به تمام دیپلمات‌های آمریکایی ۷۲ ساعت زمان داد تا کشورش را ترک کنند. گوآیدو یکشنبه در گفت‌وگو با واشنگتن پست از رایزنی با ارتش و مقام‌های مدنی در تلاش برای عزل مادورو خبر داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.