مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقای محسن هاشمی رئیس شورای شهر و آقای الویری رئیس شواری عالی استان‌ها در جلسه صبح امروز فراکسیون مستقلین حضور داشتند. در این جلسه در مورد لوایح اصلاح قانون ارزش افزوده، درآمد پایدار شهرداری، لایحه استخدامی شهرداری و لایحه پسماند بحث و بررسی‌ها صورت گرفت. در این جلسه مهمانان و نمایندگان نقطه نظرات خود را در مورد این لوایح مطرح کردند.

وی اضافه کرد: جمع بندی جلسه این بود که کمیته‌ای متشکل از آقای کولیوند رئیس کمیسیون شوراها، من به عنوان رئیس فراکسیون مدیریت شهری، آقای الویری از طرف شواری عالی استان‌ها، آقای محسن هاشمی از طرف کلان شهرهای کشور و مرکز پژوهش‌ها تشکیل شود و مقرر شد این لوایح را مورد بررسی قرار دهند و پیشنهادها را استخراج کنند.

لاهوتی اضافه کرد: مثلاً دولت لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها را با نگاه دولتی تهیه کرد. این در حالی است که شهرداری‌ها دولتی نیستند و باید آزادی عمل داشته باشند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری با بیان این که ۷۵ درصد جامعه در شهرها زندگی می‌کنند گفت: ما نسبت به این موضوع احساس خطر می‌کنیم. بحث مدیریت یکپارچه در برنامه‌ها گنجانده شد اما اجرایی نشد.

وی در پایان اضافه کرد: در بودجه امسال دولت پیش بینی کرده مالیات بر ارزش افزوده شهرداری در اختیار دولت قرار گیرد و دولت نسبت به توزیع آن اقدام کند. اما دولت باید این تصدی‌گری را رها کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.