مصطفی سالاری در چهارمین شورای اداری استان گیلان در سال ۹۷ که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، اضافه کرد: البته شایعات مطرح شده بر حسب حسن نیت بوده است.

سالاری، از مدیران خواست وظیفه خود را درست انجام دهند و نگاه به مقام و منصب دیگری نداشته باشند و گفت: از ایام باقی مانده تا پایان سال استفاده و برای سال آینده برنامه ریزی کنید.

وی از تشکیل ستاد هماهنگی سفرهای شهرستانی مدیران کل دستگاه ها با فرمانداران خبر داد و عنوان کرد: برنامه ریزی ها برای دو ماه آخر سال جاری و سه ماهه فصل بهار ۹۸ انجام شده و مدیران دستگاه ها در جریان این سفرهای یکروزه از نزدیک مسائل و مشکلات شهرستان‌ها و طرح ها و پروژه ها را مورد بازدید و بررسی قرار می دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: از مدیران می خواهم در ساعات اداری حتما در دستگاه مربوطه حضور داشته باشند و از انجام سفرهای غیر ضروری به تهران خودداری کنند. همچنین در روزهای سه شنبه که مدیران مراجعه مردمی دارند، نباید هیچگونه جلسه ای برگزار شود.

این مقام مسئول، خواستار حذف تشریفات و حیف و میل بیت المال با نصب بنرهای خوش آمدگویی به مدیران شد و تصریح کرد: وظیفه ماست در شهرستان ها حضور پیدا کنیم و این وظیفه ما در قبال مردم است، اما نباید اسراف صورت بگیرد. البته کسانی که مقام های علمی و ورزشی کسب می کنند باید مورد تشویق قرار بگیرند و بسیار درست است.

وی با بیان اینکه دستگاه ها در واگذاری کارها به سازمان های مردم نهاد جدی تر عمل کنند، افزود: جوان گرایی و به کارگیری بانوان در پست های مدیریتی نیز مد نظر قرار گیرد. همچنین دستگاه ها منتظر دستورالعمل از مرکز نباشند و متناسب با ظرفیت و نیاز استان اقدام به تعریف پروژه ها کنند.

سالاری به تدوین شیوه نامه احیای آب بندان ها و لایروبی رودخانه ها در قالب مجمع مشترک توسعه اقتصاد استان اشاره کرد و متذکر شد: با ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانیم سه برابر ظرفیت سد شفارود به ذخیره آب کشاورزی استان اضافه کنیم. همچنین مردم می توانند از حریم آب بندان ها برای آبزی پروری و پرورش پرندگان استفاده و کسب درآمد کنند.

استاندار گیلان، با بیان اینکه ساماندهی رودخانه ها علاوه بر کنترل سیل مصالح پروژه های عمرانی ما را تامین می کند، گفت: بیش از ۸۰ نقطه مناسب برای شناگاه داریم که می توانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سازه های قابل حمل و سازگار با محیط زیست و منابع طبیعی از آنها کسب درآمد کنیم.

وی خواستار تسریع در روند طرح «هزار روستا، هزار ورزشگاه» شد و اظهار کرد: با حضور رئیس جمهور جهت بهره برداری از راه آهن قزوین – رشت و به صورت همزمان کلنگ احداث راه آهن رشت – آستارا نیز به زمین خواهد خورد. ساخت راه آهن رشت – انزلی نیز به جهت غیر کوهستانی و مسطح بودن روند خوبی خواهد داشت. به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه منجیل نیز خواهیم بود.

سالاری با تاکید بر اینکه با جذب غیر قانونی افراد در دستگاه ها برخورد خواهیم کرد، یادآور شد: پروژه های بزرگ استان مانند سد شفارود، سد پلرود، کنارگذرها و بیمارستان ها جدی تر دنبال شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.