رئیس رژیم صهیونیستی که چهارشنبه برای دیدار با مقام‌های فرانسه به این کشور سفر کرد، درباره موضوعاتی چون «ایران» و «حزب‌الله لبنان» با رئیس جمهور فرانسه به رایزنی پرداخت.

 به نوشته روزنامه «جروزالم پست» «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود گفت: «برای ما، رژیم ایران دشمنی محسوب می‌شود که قصدش را مبنی بر نابودی اسرائیل پنهان نمی‌کند. اگر از جانب لبنان با تهدید مواجه شویم، ساکت نخواهیم نشست.»

 وی با اشاره به روابط مستحکم فرانسه_ لبنان گفت: «فرانسه قدرت بزرگی است و در منطقه‌ای از جهان که ما آنجا هستیم، از نفوذ تعیین کننده‌ای برخوردار است.»

ریولین در ادامه افزود ،فرانسه باید درک کند که حزب الله بخشی از نظام لبنان است.

رئیس رژیم صهیونیستی سپس از ماکرون به خاطر مواجهه با  یهود ستیزی تشکر کرد و ماکرون نیز در پاسخ به او گفت: «یهود ستیزی نفی ارزش‌ها و دموکراسی فرانسه است.»

 رئیس رژیم صهیونیستی این دیدار را به نشانه هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک تل آویو –پاریس برگزار کرد و مدعی شد دو طرف ارزش‌های دموکراتیک متقابل دارند.

ریولین در حالی مدعی ارزش‌های دموکراتیک شده که بارها ارتش این رژیم مردم بیگناه فلسطین را آماج حملات خود قرار داده است. گزارش ویژه کمیته دفاع از کودکان فلسطین به تازگی در گزارشی به شهادت دستکم ۴۵ نوجوان فلسطینی در هفته‌های اخیر و  به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیست اشاره کرد. در این گزارش نظامیان و مقام‌های صهیونیست به خاطر نقض قوانین بین‌المللی و کشتن معترضان نوجوان فلسطین در غزه «جنایتکار  جنگی» معرفی شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.