رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد یکی از اهداف مسئولان آمریکایی از سفر به لبنان تحریک مجدد برخی از لبنانی‌ها علیه مقاومت و تحریک متحدانشان برای محاصره مقاومت و به انزوا کشاندن آن است.

او که در یک مناسبت محلی در شهر نبطیه سخن می‌گفت، افزود: مقاومت اکنون به طرحی ملی و ریشه دار و حتی بخشی از هویت لبنان تبدیل شده است و کسی قادر نیست آن را به انزوا بکشاند یا کنار بزند.

او افزود: آمریکا و متحدانش در منطقه برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در سوریه سعی دارند به لبنان فشار اقتصادی و سیاسی وارد سازند و از در نشست اقتصادی سران عرب که در بیروت برگزار می‌شود وارد شده اند. آن‌ها می‌خواهند لبنان را از مقاومت جدا سازند و به آغوش آمریکا و اسرائیل بیندازند تا لبنان نیز در محاصره ایران و سوریه و انزوای حزب الله مشارکت کند.

دعموش تاکید کرد: همه لبنانی‌ها می‌دانند که مقاومت عامل آزادسازی خاک این کشور بوده و در کنار ارتش لبنان توانسته است دشمن اسرائیلی و تروریست‌های تکفیری را شکست دهد و این در حالیست که آمریکا همچنان از رژیم صهیونیستی و تجاوزگری‌هایش علیه لبنان پشتیبانی می‌کند و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

او گفت: لبنان هرگز بخشی از محور آمریکایی اسرائیلی نخواهد شد و همچنان کشور مقاومت خواهد بود و تحت تاثیر فشارها و تهدیدها قرار نخواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.