اطلاعیه وزارت خارجه درباره مصاحبه امروز سفیر سابق ایران در آلمان:

ماموریت جناب آقای دکتر ماجدی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان چندی است که به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان خاتمه یافته و ایشان به کشور مراجعت نموده اند. ضمن احترام به این همکار بازنشسته و تقدیر از تلاش های صادقانه ایشان در سمت‌های مختلف، لازم به تاکید است که دیدگاه های ارائه شده توسط ایشان در مصاحبه با ایسنا در تاریخ سوم بهمن ۱۳۹۷، طبیعتا نظرات شخصی ایشان بوده و دیدگاه‌های وزارت امور خارجه به شمار نمی رود‌.

در خصوص عملیات به اصطلاح خودسرانه که در اظهارات ایشان وجود دارد چنانکه از متن مصاحبه نیز مشخص است ایشان به مورد مشخصی اشاره نداشته و یک نگرانی عمومی از برخی احتمالات را بیان کرده است.

اسناد و شواهد کشورهای اروپایی که برای برخی ادعاهای این کشورها ارائه شده است، همان طور که جناب آقای ماجدی هم به درستی بیان داشته است، اصلا قابل اثبات نیست و اسناد متقنی به شمار نمی‌رود.

همچنانکه ایشان نیز تاکید کرده است این عملیات احتمالا توسط گروهک‌های معاند در خارج از کشور به گونه ای انجام می‌شود که به پای ایران نوشته شود.

روابط عمومی وزارت امور خارجه به رسانه‌های خارجی و برخی خارج نشینان معلوم الحال که برداشت‌های دلخواه خود را از این مصاحبه به عمل آورده‌اند توصیه می‌کند ذوق زده نشده و آرزوهای قلبی خود را به دیگران نسبت ندهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.