علیرضا زاکانی فعال سیاسی اصولگرا، گفت: من چون مانند شما سابقه زندان ندارم نمی‌دانم که این موضوعات درست است یا نه شما اول انقلاب احتمالا به عنوان بازجو آنجا بودید و بعد هم که زندان بودید! اینکه جرم شما برای بازداشت چه بود. شما پاسخ مرا بدهید که آیا امام را قبول دارید یا خیر؟

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: شما در سال ۸۷ در حزب مشارکت به دنبال براندازی بودید که به نظر من چیزی که شما دنبال می کنید دیکتاتوری نوین و تجزیه ایران است.

زاکانی گفت: نظام حاضر است به آقای موسوی و کروبی سرویس بدهد. آقای ضرغامی گفتند که حاضر به مناظره هستند ولی ایشان قبول نکردند. شما گفتید که تقلب نشده ولی هیچ گاه جسارت نکردید به مردم بگویید که تقلب نشده است.

او تاکیدکرد: همچنین مسیری که شما در آن زمان رفتید مسیر مشخصی بود. جنبش شما از سال ۸۴ پیش بینی شده بود و آمریکایی ها به آن اشاره کرده بودند.

 

تاجزاده: حتی اگر در انتخابات سال ۸۸ تقلب نکرده باشند، اما کودتا اتفاق افتاد

مصطفی تاجزاده گفت: آنچه که ما با شخصیت ها برخورد می کنیم بر اساس عقلمان است. امام گفتند ورود سپاه به سیاست سم مهلک است ولی شما شروع به ریاکاری کردن می کنید. ایشان در وصیت خودشان از جانشین خودشان گفتند ممانعت از ورود نظامیان به سیاست است.

او ادامه داد: سردار مشفق حرفهایی زد و ما بابت آن شکایت کردیم. این سند کودتاست. حتی اگر تقلب نکرده باشند، کودتاست. ماجرا از قبل شروع می شود و حتی فراتر و به رهبری و انتخاب رهبر آینده می‌رسد. سردار مشفق می گوید که نظام برای ایشان ۱۸۰ فرصت ایجاد کرده است و ایشان می توانستند به ۱۸۰ کرسی در مجلس دست پیدا کنند. اولا ۱۳۰ نامزد بیشتر نتوانستیم نامزد بدهیم. اما فرض بگیریم که درست است. معنا حرف این است که اگر ۷۵ درصد جامعه به ما رای بدهد ما چند کرسی به دست می آوریم؟ می شود ۱۳۵. رقیب ما ۲۵ درصد رای دارد که می شود ۴۵ کرسی. ۴۵ + ۱۱۰ کرسی می شود ۱۵۵ کرسی که این به معنای کودتاست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، تاکید کرد: آنقدر غرق در کارشان هستند که برایشان مهم نیست. مثل انتخابات خبرگان. ۸۰ درصد کسانی هستند که اقلیت هستند و رییس آن آقای جنتی می شود که نفر آخر تهران است.

 

زاکانی: شما با ابهام صحبت می‌کنید

علیرضا زاکانی در ادامه مناظره گفت: به خدمت رهبری رفتم ایشان گفتند که من قبل از مناظرات متوجه شدم آقای احمدی نژاد می‌خواهد اسم کسی را بیاورد به او گفتم نام کسی را نیاورید اما ایشان گوش نداد. جایی که فرد خودش نیست بدون سند و مدرک نام نبرید.

او ادامه داد: شما با ابهام صحبت می‌کنید. درباره کسانی نام می‌برید که اینجا حضور ندارند.حرف من با شما این است که ناظر بر امتحانات به حرف مردم تمکین کنید.

این نماینده سابق مجلس، تاکید کرد: قبل از انتخابات نظرسنجی‌های خارجی اعلام کرد که رقیب شما برنده می‌شود. چرا آقای خاتمی که در محافل خصوصی می‌گوید تقلب نشده چرا این را علمی برای مردم نمی گوید.

 

بخش اول:

تاج‌زاده: انقلاب نکردیم که اعتراف‌گیری در صداوسیما پخش شود/ زاکانی: کوی دانشگاه برای فراموشی قتل‌های زنجیره‌ای بود


بخش دوم:

زاکانی: اولین بار هاشمی گفت تقلب شده/ تاجزاده:چرا شما نظام و حق هستید؟

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.