گسترش انتقادات از یک نشست ضدایرانی که قرار است به ابتکار دولت آمریکا روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) در لهستان برگزار شود موجب شکل‌گیری احتمال لغو این نشست نزد دیپلمات‌های اروپایی شده است.

دیپلمات‌های اروپایی به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند در حالی که وزارت خارجه لهستان از وزرای خارجه کشورهای اروپایی برای شرکت در این کنفرانس دعوت به عمل آورده، برخی این گمانه‌زنی را مطرح می‌کنند که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا ممکن است به دلیل مشارکت اندک کشورها یا حضور آنها با مقام‌هایی غیر از وزیر خارجه تصمیم به لغو این نشست بگیرد.

دیپلمات‌ها می‌گویند وزیر خارجه لهستان روز سه‌شنبه در دیداری با وزیران خارجه کشورهای اروپایی با آنها درباره کنفرانس ورشو صحبت کرد و درباره حمایت کشورش از برجام به آنها اطمینان خاطر داد. وی همچنین گفت که قصد دارد ایران را در جریان نتایج این نشست قرار دهد.

روز گذشته، «جاناتان کوهن»، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد از اظهارات «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا که گفته بود محور اصلی نشست لهستان را مسائل ایران تشکیل می‌دهد عقب‌نشینی کرد. او گفت که قرار نیست این کنفرانس به تریبونی برای بدگویی یا حمله به ایران تبدیل شود. کوهن همچنین گفت که آمریکا به تصمیم سایر کشورها برای حمایت از برجام احترام می‌گذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.