جوئنا ورونکا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این نشست در سطح وزرا برگزار خواهد شد و موضوع آن مختص یک کشور نیست و این مساله را به مقامات ایران هم اطلاع داده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که در این صورت چرا ایران به این نشست دعوت نشده است، گفت: از طریق معاون وزیر خارجه ما به معاون سیاسی وزیر خارجه ایران توضیح داده شد.

ماچی پرز میسلاو لانگ معاون وزیر خارجه لهستان که در راس یک هیات سیاسی به منظور گفت وگو و مذاکره با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه به تهران آمده بود.

معاون وزیر خارجه لهستان با تاکید بر حمایت قاطع کشورش از برجام، در ارتباط با برگزاری نشست ورشو که در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه برگزار می شود، گفته بود: در این کنفرانس پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه در کلیت خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه علیه هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

میسلاو لانگ با اشاره به سابقه بسیار خوب مناسبات دو جانبه، تاکید کرده بود: لهستان معتقد است ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم خاورمیانه نقش موثری در شکل گیری تحولات منطقه دارد. هدف از برگزاری این کنفرانس کمک به حل مشکلات منطقه است و ورشو به عنوان دوست تهران اجازه نخواهد داد علیه ایران اقدامی صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.