به گزارش رویترز، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا که در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سه شنبه شب مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا سخن می گفت، تاکید کرد که در ساعات آینده اقدامات جدید را در این باره اعلام می کند.

پنس ساعاتی پیش در پیامی ویدیویی که در حساب رسمی توئیتر معاونت ریاست جمهوری آمریکا منتشر شد، خطاب به مردم ونزوئلا گفت: ما با شما هستیم و تا بازگشت دمکراسی در کنار شما می مانیم.

مادورو پس از پیروزی در انتخابات سال گذشته میلادی که از سوی مخالفان وی تحریم شده بود، دور دوم ریاست جمهوری خود را از ۲۰ دیماه آغاز کرد.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حالی که هنوز مراسم تحلیف مادورو به پایان نرسیده بود، با صدور بیانیه ای وی را به «غصب قدرت» متهم کرده و اعلام کرد که دولت جدید او را به رسمیت نمی شناسد.

وزارت خارجه ونزوئلا پیشتر در بیانیه ای در واکنش به اظهارات و اقدامات مداخله جویانه مقام های واشنگتن گفت که آمریکا به دنبال کودتا و ایجاد دولت دست نشانده در این کشور است.

به گزارش ایرنا، چالش های جدی اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا همچنان چشم انداز آینده سیاسی این کشور را در ابهام فرو برده است. 

تورم نزدیک به ۳۰۰ هزار درصدی شرایط زندگی را برای مردم این کشور سخت تر کرده و براساس اعلام صندوق بین المللی پول، تورم ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ میلادی به شدت افزایش خواهد یافت. 

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد که بین سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷، حدود ۱۱.۷ درصد از جمعیت ونزوئلا (۳.۷ میلیون نفر) با سوءتغذیه روبرو شده است و ۸۰ درصد از خانوارهای ونزوئلایی در تامین مواد غذایی نگرانی جدی دارند.

دولت آمریکا در حالی تحریم های اقتصادی و مالی را علیه مقام های کاراکاس اعمال کرده که مادورو معتقد است کشورش درگیر یک جنگ اقتصادی تحت هدایت واشنگتن شده و ونزوئلا باید برابر این جنگ مقاومت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.