وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به تازگی هشدار داده که پایگاه‌های نظامی این کشور برابر سیل، خشکسالی و آتش سوزی منابع طبیعیآسیب پذیرند.

 به نوشته وبگاه «یوراسیا» پنتاگون هشدار داده که به خاطر تغییرات اقلیمی حتی پرتاب موشک‌ها و راکت‌ها با اخلال مواجه شده است.

مقام‌های ارشد نظامی آمریکا که هفته گذشته گزارش خود را به کنگره تحویل داده، اعلام کرده است که تغییرات اقلیمی «معضل امنیت ملی با تاثیرات بالقوه» بر انجام ماموریت‌های نظامی آمریکا است.

پنتاگون در این گزارش افزوده که  حدود دو سوم از ۷۹ تاسیسات نظامی با «اولویت نخست» برابر سیل نیمی مقابل آتش‌سوزی ها و بیش از نیمی برابر خشکسالی آسیب پذیرند و اثر تغییرات آب و هوایی نه تنها باعث تضعیف آموزش نیروهای نظامی و آزمایش سلاح می‌شود، بلکه مجبور به صرف هزینه بیشتر در امر تعمیر و نگهداری می‌شود.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ تصمیم به خروج از پیمان تغییرات اقلیمی پاریس گرفت. این اقدام با مخالفت های گسترده اروپا و گروه‌های محیط زیست در آمریکا و خارج از این کشور مواجه شد اما ترامپ با رد خطرات ناشی تغییرات اقلیمی گفت که اعتقادی به آن ندارد.

ترامپ که پیش از این گرمای جهانی را یک دروغ خوانده بود، از جانب رهبران گروه ۷ تحت فشار قرار گرفته بود که توافق ۲۰۱۵ پاریش در خصوص از بین بردن انتشار کربن را بپذیرد.

این در حالی است سال گذشته میلادی (مهر سال جاری) به دنبال وقوع تندباد «مایکل» در ایالت فلوریدا، بخش قابل توجهی از جنگنده‌های پیشرفته «اف-۲۲ رپتور» نیروی هوایی آمریکا موجود در پایگاه هوایی فلوریدا آسیب دید.

بر اساس این گزارش، ۱۷ فروند از این جنگنده‌ها در جریان تندباد مایکل خسارت قابل توجه دیده یا نابود شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.