این گزارش ۲۲ صفحه‌ای با بررسی ۷۹ تاسیسات نظامی در سراسر آمریکا دریافته است که بسیاری از آن‌ها نسبت به سیل، آتش سوزی و تاثیرات بیابان‌زایی، خشکسالی و ذوب خاک منجمد آسیب‌پذیر هستند.

در این گزارش آمده است: تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی یک مساله امنیت ملی است که بر ماموریت‌های وزارت دفاع، برنامه‌های عملیاتی و تاسیسات تاثیرات احتمالی می‌گذارد. ارتش باید بتواند در حال حاضر و در آینده عملیاتی را صورت دهد تا با تاثیرات تهدیدات و شرایطی از جمله وضعیت آب‌وهوایی و رخدادهای طبیعی مقابله کند.

این گزارش پی برده است که حدود دو سوم از ۷۹ تاسیسات بررسی شده، در برابر سیل آسیب‌پذیر هستند یا خواهند شد و بیش از نیمی از آن‌ها،‌ اکنون یا در آینده نسبت به خسکسالی آسیب‌پذیر خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منتقدان اما معتقدند که این گزارش جزییات کافی را بیان نکرده و به طوفان‌های اخیر که تاسیسات نظامی آمریکا را تخریب کرده، اشاره نکرده است.

برای مثال طوفان مایکل یک پایگاه نیروی هوایی در فلوریدا را تخریب کرد که بیش از پنج میلیارد دلار برای بازسازی آن هزینه خواهد شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به طور علنی بروز تغییرات آب و هوایی را انکار کرده است.

قانونگذاران آمریکایی علاوه بر انتقاد از این سند به دلیل عدم اشاره آن به طوفان‌هایی که تاثیرات بسیاری بر تاسیسات نظامی آمریکا گذاشته‌اند، اظهار کرده‌اند که این گزارش الزام حقوقی ذکر نام ۱۰ تاسیساتی که بیشترین آسیب‌پذیری را دارند، رعایت نکرده است. آنان همچنین گفته‌اند که به رغم تاثیرات جهانی  تغییرات آب‌وهوایی، این گزارش به هیچ‌یک از تاسیسات نظامی آمریکا در خارج از این کشور اشاره نکرده است.

جک رید، سناتور دموکرات و عضو کمیته سرویس‌های مسلح اظهار کرد: تحت رهبری فعلی، تغییرات آب‌وهوایی اولویت وزارت دفاع نیست.

او همچنین افزوده است که این گزارش "ناکافی و جانبدارانه" است.

وی افزود: این تغییرات واقعی هستند و بر شیوه انجام عملیات نیروهای مسلح در بخش‌های مختلف جهان تاثیر می‌گذارند.

مایک اندروز، سخنگوی پنتاگون اظهار کرد، تاثیرات تغییرات آب‌وهوایی مساله امنیت ملی است که تاثیراتی احتمالی بر ماموریت‌ها و برنامه های عملیاتی و تاسیسات وزارت دفاع می‌گذارد.

جیمز لانوین، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان نیز از این گزارش "عمیقا ابراز تاسف" کرد و افزود: این گزارش پس از سالی منتشر شده که حدودا ۱۰ میلیارد دلار به پایگاه هوایی تیندال و پایگاه لجون خسارت وارد شده است؛ دو پایگاهی که حتی مورد بررسی هم قرار نگرفته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.