به گزارش هافینگتن پست، پس از آنکه کارشناسان آب و هوایی چهارشنبه شب اعلام کردند که در هفته جاری با آغاز جشن شکرگزاری برخی مناطق آمریکا با سرمای سختی مواجه خواهد شد، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به مسئله «تغییرات آب و هوایی» واکنش نشان داد و آن را به سخره گرفت.

ترامپ در حساب توییتر خود با طعنه زدن به این مسئله نوشت: «سرمای سخت و بسیار شدید ممکن است رکورد بزند. پس گرمایش جهانی چه شد؟»

این در حالی است که دانشمندان به این اظهارات دونالد ترامپ که معتقد است آب و هوای سرد به معنای آن است که تغییرات آب و هوایی رخ نمی دهد، واکنش نشان دادند.

به دنبال این توییت ترامپ، تعدادی از دانشمندان اعلام کردند سرد شدن آب و هوا در ماه نوامبر به هیچ وجه مسئله ای «غیرمعمول» به نظر نمی رسد. «مایکل من»، دانشمند دانشگاه پنسیلوانیا اعلام کرد: «این مسئله یکبار دیگر نشان می دهد که دونالد ترامپ شخصی است که هیچ موضوعی را جدی نمی گیرد. حتی مسائلی به مهمی تغییرات آب و هوایی را. او یک دلقک است، یک دلقک خطرناک.»

ناسا اعلام کرد آب و هوا یک رویداد کوتاه مدت است (باران، ابر، رطوبت و غیره)؛ اما «تغییرات آب و هوایی» به معنای اندازه گیری وضع آب و هوایی در طول زمان است. در بیشتر مکان ها، آب و هوا لحظه به لحظه تغییر می کند. اما اقلیم میانگین وضع آب و هوا در طول زمان است. معنای واضح‌تر آن این است که اقلیم آن چیزی است که شما انتظار دارید مثل یک تابستان گرم یا یک طوفان.

کارشناسان آب و هوایی پیش بینی کرده اند که مردم بخشهایی از شمال شرق آمریکا سردترین ماه نوامبر را تجربه خواهند کرد و میلیونها آمریکایی با سردترین جشن شکرگزاری در یک قرن گذشته مواجه خواهند شد.

دانشمندان سراسر جهان بارها اعلام کرده اند که وضع اقلیم به سرعت در حال تغییر است و کره زمین به دلیل فعالیت های انسانی به سمت گرم شدن پیش می رود. این در حالی است که ترامپ بارها درباره گرمایش جهانی ابراز تردید کرده است.

ترامپ در حالی این توییت را منتشر کرده است که کالیفرنیا با مرگبارترین آتش سوزی تاریخ این ایالت مواجه است. این آتش سوزی تاکنون 81 کشته برجای گذاشته است. دانشمندان بر این باورند که آب و هوای کالیفرنیا در چند دهه اخیر تغییر کرده که این مسئله باعث وقوع آتش سوزی های بزرگتری شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.