زن جوان سراسیمه وارد اتاق مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان شد و رو به خانم مشاور کرد و گفت: خانم تو را به خدا به من کمک کنید در بد مخمصه ای گرفتار شده ام یک نفر مزاحم من شده و نمی دانم چگونه از دستش خلاص شوم، به خدا من آدم آبروداری هستم .

او ادامه داد:  همسرم آدم بسیار بدبین و شکاکی است. از همان ابتدا به خاطر این مسئله با او مشکل داشتم، امیر  دوست نداشت بیرون از خانه  کارکنم و وقتی هم که راضی به این کار شد مدام مرا چک می کرد و در مورد همکارانم ایراد می گرفت.

با این وجود من هم رفتارهای او را تحمل می کردم تا اینکه به آموزش یوگا برای خانم ها رو آوردم و در همین زمان نیز اختلافاتم نیز با همسرم بیشتر شده بود تا اینکه یک روز گوشی موبایلم دچار مشکل شد، من هم آن را به یکی از مغازه های تعمیر موبایل دادم تا آن را برایم تعمیرکند صاحب مغازه بعد از کمی تامل گفت، تعمیر گوشی شما کار زیادی می برد و باید چند روزی در مغازه بماند.

چند روز بعد به مغازه رفتم و گوشی موبایلم را گرفتم اما هنوز یک هفته نشده بود که با پیامک عجیبی مواجه شدم، فردی به من پیامک زد و در آن خواستار برقراری ارتباط با من شد و تهدید کرد اگر به خواسته اش جواب مثبت ندهم عکس هایی که از من به دست آورده را در اینترنت منتشر خواهد کرد. اولش فکر کردم که یک دروغ و بلوف است و برایش پیامک زدم که هرکاری می خواهد بکند ، اما وقتی که یکی از تصاویر را برای من ارسال کرد و گفت بقیه عکس ها هم پیش اوست به او التماس کردم و گفتم ، دست از سر من بردار من یک متاهل هستم، اما او از حرفش منصرف نشد.

با توجه به اینکه همسرم بسیار روی من حساس شده و مدام به من شک می کند که مبادا با کسی ارتباط و دوستی داشته باشم نمی دانم با این وضعیتی که پیش آمده چه کنم و چطور خودم را از این مخمصه نجات دهم از شما می خواهم که به من کمک کنید...

دستگیری تعمیر کار موبایل

پس از اظهارات این خانم جوان کارشناسان مرکز مشاوره آرامش پلیس استان او را به پلیس فتا معرفی کردند  و با تلاش کارشناسان و انجام اقدامات پیچیده در فضای مجازی مشخص شد که فرد مزاحم همان تعمیرکار موبایل است. با اطلاعات به دست آمده ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را در سریع ترین زمان دستگیر کردند.

متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به سوء استفاده از اطلاعات ، تصاویر و فیلم های درون گوشی های موبایل دختران و زنان جوانی که آن را برای تعمیر به او می سپردند و اخاذی از آنان اعتراف کرد.

گوشی های موبایل صندوقچه اسرار نیستند

سرهنگ جهانگیرکریمی،  در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با پیشرفت تکنولو‍‍ژی و ورود ابزارها و تجهیزات فناوری روز دنیا به عرصه زندگی مردم، تهدیدات و آسیب های جدیدی نیز وارد شده که باید این آسیب ها و خطرات را بشناسیم و با نحوه استفاده صحیح از این ابزارها راه را بر بزهکاران و افراد سودجو، سارقان و کلاهبرداران و اخاذان ببندیم.

وی افزود: یکی از آسیب ها و خطراتی که امروزه زنان و دختران جوان را تهدید می کند ذخیره سازی تصاویر و فیلم های خصوصی در گوشی های موبایل است.

این مقام مسئول بیان داشت: البته به تمام شهروندان باید بگوییم که گوشی تلفن همراه صندوقچه اسرار آنها نیست و نباید هر تصویر، فیلم و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی و خانوادگی را در آن ذخیره سازی کنند چرا که در نتیجه یک غفلت، در اثر مفقود شدن، سرقت و یا اعتماد بیجا و سپردن آن به دیگران باعث انتشار آنها شده و مشکلاتی را برای شهروندان فراهم می کند که در برخی مواقع نیز جبران آن امکان پذیر نیست.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه برخی به غلط تصور می کنند که روی اطلاعات خود در گوشی تلفن همراه قفل و رمز ورود می گذارند و کسی امکان دسترسی به آن را ندارد، اظهار داشت:این موضوع اشتباه است زیرا افراد حرفه ای و هکرها قادر به بازکردن هر قفل و رمزی هستند و بنابر این نباید اطلاعات شخصی ومحرمانه را با گوشی موبایل حمل کرد ضمن اینکه برای تعمیر گوشی موبایل نیز باید مراقب بود و آن را به افراد مورد اعتماد و مراکز دارای مجوز و تحت نظارت مجاری قانونی سپرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی در زمینه بی اعتمادی بین همسران نیز گفت: همانطور که در این ماجرا می بینید زن جوان به دلیل وجود بی اعتمادی و بدبینی و سوء ظن های بی مورد همسرش نتوانسته مشکلی که برایش پیش آمده را با او درمیان بگذارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بی اعتمادی و سوء ظن ها و بهانه گیری های بی مورد آفت هر خانواده ای است، گفت: زوج های جوان باید به یکدیگر اعتماد داشته و اگر نگرانی نسبت به یکدیگر دارند آن را می توانند با رفتارهای مناسب و ابراز عشق و محبت به او تفهیم نمایند و این گونه جلوی هرگونه سودجویی و سوءاستفاده دیگران برای برهم زدن زندگیشان را بگیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.