به گزارش نشریه هیل، در پی بارش شدید برف در بخش‌هایی از آمریکا و سرد شدن قسمت‌هایی از شمال شرق این کشور، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در حساب توییتر خود بار دیگر مسئله گرمایش جهانی را به سخره گرفت.

وی در توییتر خود نوشت: مراقب باشید و در خانه‌های خود بمانید. بخش‌های زیادی از کشور با بارش شدید برف و سرمای بی سابقه مواجه شده است. آنقدر هم بد نیست که اندکی از این گرمایش جهانی خوب و قدیمی را داشته باشیم!

رئیس جمهور آمریکا تاکنون بارها به وجود مسئله‌ی گرمایش جهانی و تأثیرات آن بر تغییرات آب و هوایی شک کرده است. وی پیش از این هم از مسئله سرد شدن آب و هوا و توفان‌های زمستانی برای مسخره کردن گرمایش جهانی استفاده کرده بود. ترامپ حدود سه ماه پیش در توییتر خود نوشت: «سرمای شدید و بی سابقه‌ای در آمریکا رخ داده است. پس چه بلایی بر سر گرمایش جهانی آمده است؟»

دونالد ترامپ اواخر سال گذشته میلادی نتایج گزارش رسمی سازمان «ارزیابی آب و هوای ملی» درباره تغییرات آب و هوایی را رد کرد. در این گزارش کارشناسان درباره عواقب گرم شدن جهان هشدار دادند و اعلام کردند در صورت کاهش نیافتن میزان انتشار گازهای گلخانه ای، تغییرات آب و هوایی تا چند دهه آینده سالانه میلیاردها دلار خسارت به آمریکا وارد خواهد کرد و باعث وقوع حوادث طبیعی بسیار بد از جمله آتش سوزی و سیل خواهد شد.

ترامپ حتی در ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلادی هم اعلام کرد که آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس خارج می‌شود. خروج آمریکا از این توافق تا سال ۲۰۲۰ میلادی اجرایی نخواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.