اشکان دژاگه پس از پیروزی ۲ بر صفر تیم ایران مقابل عمان و صعود شاگردان کی‌روش به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ اظهار داشت: بازی سختی بود. عمان تیم خوبی بود، فوتبال خوبی بازی کرد و کار را برای ما سخت کرد، اما خدا را شکر بیرانوند با پنالتی که گرفت ما را در بازی نگه داشت. فکر می‌کنم اگر آن توپ تبدیل به گل می‌شد، کارمان سخت می‌شد. مقابل تیم‌هایی مانند عمان اگر یک گل بخورید، کارتان سخت می‌شود. این تیم‌ها می‌دانند بعد از پیش افتادن، باید چه کار کنند تا کار را برای حریف سخت کنند. خدا را شکر بیرانوند پنالتی را مهار کرد و ما نشان دادیم یک تیم و پشت هم هستیم.

وی در مورد ضربه پنالتی خود تصریح کرد: من همیشه در لحظه آخر تصمیم می‌گیرم توپ را به کدام سمت بزنم. امروز هم خدا را شکر توپ من تبدیل به گل شد.

هافبک تیم ملی کشورمان در مورد دیدار آینده تیم ایران مقابل چین عنوان کرد: همین که چین تا این مرحله پیش آمده نشان می‌دهد تیم خوبی است. هر مرحله که پیش می‌رویم بازی سخت‌تر می‌شود. بدن‌های بازیکنان خسته می‌شود و در بازی امروز هم به بچه‌ها فشار آمده بود. چهار روز تا این بازی وقت داریم که چین را آنالیز کنیم و به خودمان برسیم تا ان‌شاءالله آماده شویم.

«آب و هوای در شهر ابوظبی نسبت به روزهای نخست سردتر شده است،‌ این موضوع روی بازی شما تأثیرگذار بود؟»، دژاگه در واکنش به این پرسش گفت: فکر می‌کنم اینکه هوا خنک شود برای بازیکنان بهتر است. در روز بازی با ویتنام هوا خیلی گرم بود.

وی در خصوص اینکه آمادگی‌اش روز به روز بهتر می‌شود، گفت: بعد از بازی اول هم گفتیم که ما بازی به بازی پیش می‌رویم. خدا را شکر تا اینجا موفق شدم به تیمم کمک کنم. من الان هشت سال است در تیم ملی حضور دارم و باید به تیمم کمک کنم، همان‌طور که تیم همیشه در زمان مصدومیت پشت من بوده است. در یکی دو سالی که مصدوم بودم، کی‌روش و تیم ملی پشت من بودند و من هم تلاش می‌کنم، الان در زمین به تیمم کمک کنم و خدا را شکر تا الان همه چیز خوب پیش رفته است.

«چقدر دفاع کی‌روش از تو در زمان مصدومیتت را در بازگشت به روزهای خوبت مؤثر می‌دانی؟»، هافبک تیم ملی کشورمان در پاسخ به این پرسش گفت: کی‌روش از روز اول پشت من بود و از او تشکر می‌کنم. او همیشه به من اطمینان کرده و الان وقت آن است که من هم نشان دهم پشت او و تیم ملی هستم. خدا را شکر تا الان همه چیز خوب پیش رفته و امیدوارم از این بعد هم خوب پیش برود.

دژاگه در مورد اینکه آیا تعویضش به دلیل مصدومیت نبوده است، گفت: خیر به خاطر مصدومیت نبود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.