کارلوس کی‌روش در نشست خبری بعد از پیروزی مقابل عمان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، گفت: بازی بسیار خوبی مشاهده کردیم که دو تیم رقابت زیادی داشتند.

* این پنالتی تجربه اولم بود

کی روش ادامه داد: ​بازی امشب در مرحله حذفی بود. در دقیقه اول بازی اتفاقی افتاد که برای اولین بار تجربه می‌کردم.این اتفاق به خاطر عدم تمرکز بازیکنان بود که البته با عملکرد خوب علیرضا بیرانوند در بازی ماندیم. این یک طرف داستان بود. طرف دیگر این داستان این بود که توانستیم در ادامه بازی را در اختیار بگیریم. باید به گل‌های سوم و چهارم می‌رسیدیم. باید تأکید کنم آنها تیم خوبی هستند و به سرمربی حریف تبریک بگویم. تیم ما بهترین تیم درون زمین بود و استحقاق پیروزی را داشت.

* بیرانوند ما را در بازی نگه داشت

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که علیرضا بیرانوند با این عملکرد نشان داد نه تنها در سطح آسیا بلکه گلری در سطح جهان است و آیا با این مسئله موافق است، خاطرنشان کرد:‌دقیقا همینطور است. او امشب توانست با واکنش خوبش ما را در بازی نگه دارد و دروازه‌مان را بسته نگه داریم. در ادامه بسیار خوب کار کردیم و با عملکرد خوب سایر نفرات بازی را کنترل کنیم. دو فرصتی که از دست دادیم به خاطر عدم تمرکز و اشتباه خودمان بود. باز هم باید به عمان تبریک بگویم آنها عملکرد خوبی داشتند. آنها کیفیت خوبی ارائه دادند.

* باید در زدن ضربه نهایی دقت کنیم

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی ایران بعد از پنالتی توانست خودش را در بازی حفظ کند و چه خصوصیتی از تیمش را در بازی با چین موثر می‌داند، خاطرنشان کرد: باید در زدن ضربه نهایی دقت کنیم و اگر فرصتی به دست می‌آوریم از آنها استفاده کنیم. در بازی‌های حذفی استفاده از موقعیت‌ها بسیار مهم است. بازیکنان ما نوعی از فوتبال را ارائه می‌دهند که در آسیا خیلی جا نیفتاده است. در تمام خطوط بالاتر بازی می‌کنند و بسیار فشرده کار می‌کنند. باید با تمرکز بالا خودمان را حفظ کنیم. بازیکنان ما نشان دادند تشنه زدن گل‌های بیشتر هستند اما باید تمرکز بیشتری داشته باشند.

*مقابل چین بازی آسانی نداریم

وی در مورد اینکه بازی تیم ملی ایران امروز می‌توانست یک درس برای حریفان باشد و آیا می‌تواند توضیح بیشتری در مورد بازی بیان کند، گفت: اگر بخواهم در مورد سالهای زیادی که کار متوالی داشتیم حرف بزنم الان زمان کافی در اختیار نداریم. تک به تک بازیکنان دقیقا به مسئولیت خود عمل می‌کنند و تک به تک تلاش می‌کنند و از هم تیمی خود بهترین حمایت را دارند. به خاطر عملکرد خوب بازیکنان قدر دان آنها هستیم. هر بازیکنی وظیفه‌اش را به خوبی می‌شناسد و می‌داند چطور باید عمل کند. باید رو به جلو حرکت کنیم. مقابل چین بازی آسانی نداریم. ۸ تیم برتر آسیا به مرحله بعد می‌روند. چین پیشرفت زیادی مخصوصا بعد از حضور لیپی داشته است. می‌دانیم هیچ کاری آسان نیست چرا که چین یک تیم خوب با مربی با دانش و بازیکنان با قابلیت خوب است. همانطور که به بازیکنانم گفتم ما برای آنها بازی می‌کنیم و این آنهایی که مدنظرمان است مردم ایران هستند.

* هدفمان کسب اعتبار و آبرو برای ایران است

​کی‌روش در مورد حمایت هواداران از تیم ملی و اینکه خیلی‌ها به قهرمانی در آسیا امیدوار هستند، گفت: تمام دیدارهای عمان را دیدم. دیدار مقابل ازبکستان، ژاپن و ترکمنستان را نگاه کردم. وظیفه یک مربی این است. از عملکرد خوب عمان شگفت زده نشدم. در مورد ویتنام هم که به مرحله بعد رفت شرایط همینطور است. باید هوشیار باشیم و با تمرکز بالا بازی به بازی پیش برویم. در مسیر خوبی هستیم و به اهدافمان می‌رسیم. بعد از دستاوردهای که تیم من در جام جهانی برزیل و روسیه داشت، بازیکنانم یک پیام خوب توانستند به جهان بفرستند و تصویر خوبی از ایران نمایش بدهند. مهمترین هدف من این است که برای کشور ایران کسب اعتبار کنیم و تلاش کنیم همگان نگاه متفاوتی به ایران داشته باشند. مهمترین هدف ما کسب آبرو و اعتبار برای ایران است.

* هواداران حاضر در ورزشگاه کاری کردند که دلمان برای غایبان تنگ نشود

سرمربی تیم ملی در مورد جوی که هواداران در ورزشگاه به وجود آوردند، گفت: حضور هواداران بسیار مهم است. بسیار خوشحالیم که هوادارنمان اینجا هستند. نه تنها من بلکه برخی تیم‌های دیگر هم مثل چین توقع اشتیاق و فضای با نشاط‌تری در ورزشگاه را داشتند شاید در مراحل بعدی این اتفاق بیفتد. البته آنهایی که به ورزشگاه آمدند کاری کردند که دلمان برای آنهایی که نیامدند تنگ نشود. خیلی خرسند و خوشحال هستم که این هواداران هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.