فرهاد دژپسند با بیان اینکه جلسه هیئت واگذاری تشکیل می شود، گفت: در این جلسه استراتژی‌های جدید واگذاری‌ها را تعیین می‌کنیم و رویکردها را ترقی می‌دهیم.

او درباره صحت و سقم لغو برخی واگذاری‌ها تصریح کرد: واگذاری که از طریق کار کارشناسی صورت گرفته باشد انجام می‌شود. با این حال فردا سیاست‌های جدید واگذاری را اعلام می‌کنیم.

۷.۵ میلیارد یورو به سامانه نیما بازگشته است

دژپسند درباره علت تفکیک دبیرخانه اجرایی سیاست‌های اصل ۴۴ از سازمان خصوصی سازی هم گفت: این مساله بحث جدیدی نیست و این دبیرخانه قبلا هم در این سازمان نبود و طبیعتا یک نهاد ناظر نمی‌تواند متصل به دستگاه مجری باشد و چون در گذشته اشتباها این نهاد به خصوصی‌سازی رفته بود با بررسی‌هایی که کردیم تصمیم بر جداسازی این دبیرخانه از سازمان خصوصی سازی شد.

وزیر اقتصاد همچنین در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات هم اظهار کرد که بر اساس دستورالعملی که در گذشته مصوب و ابلاغ شد، صادرکنندگانی که زیر یک میلیون یورو یا بین یک تا سه میلیون یورو صادرات دارند می‌توانند بدون عرضه ارز به سامانه نیما ارز را به چرخه اقتصاد برگردانند.

او اضافه کرد: تلقی این است که صادرکنندگان ارز را برمی‌گردانند اما آنچه تاکنون به سامانه نیما آمده، ۷.۵ میلیارد یورو بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.