سناتور چارلز شومر و سایر سناتورهای دموکرات از جمله دیک دوربین، تام اودال و مارتین هاینریش، نگران وضعیت کلیسایی ۱۵۳ ساله در دره ریو گرانده، در جنوبی‌ترین نقطه تگزاس جنوبی هستند. وزارت دادگستری آمریکا با طرح شکایتی خواستار تسهیل در ساخت‌وساز در این املاک شده است.

قانونگذاران آمریکایی هشدار دادند، تلاش دولت ترامپ برای استفاده از تملک، خرید، اکتساب یا خلع ید اجباری در کلیسای کاتولیک مذکور می‌تواند تهدیدی برای آزادی مذهبی باشد. به گفته سناتورهای آمریکا، طرح‌های تملک اجباری دولت می‌تواند روی سازمان‌های مذهبی و حتی مالیات‌دهندگان آمریکایی تاثیر بگذارد.

این نمایندگان آمریکایی در نامه‌اشان به این مطلب اشاره کردند که دولت ترامپ درباره اینکه چگونه بسیاری از زمین‌داران در امتداد مرز آمریکا با مکزیک قرار است ملک خودشان را از دست بدهند یا جدول زمانی تملک زمین‌های آنها جزئیات دقیقی ارائه نکرده است.

حدود ۷۶ درصد از املاک و مستغلات در امتداد مرز به دولت فدرال آمریکا تعلق ندارد و این بدین معناست که دولت باید برای ساخت دیوار در مرز جنوبی ایالات متحده اراضی قابل توجهی را به کنترل خود درآورد. ترامپ اوایل همین ماه در سخنانی از تملک اجباری اراضی دفاع کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.