سردار حسین اشتری صبح امروز در بیست و یکمین گردهمایی معاونان اجتماعی استانها و پلیسهای تخصصی ناجا با بیان اینکه معاونت اجتماعی نیروی انتظامی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است، اظهار کرد: یکی از نیازمندی‌های اصلی ما حضور پلیس در فضای مجازی است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: آموزش همگانی یکی از وظایف معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است، امسال حدود ۳۰ هزار برنامه در معاونت اجتماعی داشتیم و در پی این هستیم سال آینده، این رقم ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: امروز مشاوران در ۷۰۰ کلانتری فعالیت دارند که در ۹ ماهه نخست امسال ۳۸۵ هزار پرونده به مراکز مشاوره رفته که حدود ۷۰ درصد از آنها منجر به مصالحه شده است.

اشتری به آموزش چهره به چهره توسط پلیس به مردم اشاره داشت و گفت: اعتماد مردم به پلیس طبق نظر‌سنجی‌های صورت گرفته افزایش داشته که این اعتماد بالاترین سرمایه است و برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی باید با تمام توان حضور پیدا کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برنامه‌‌های مختلف نیروی انتظامی در استانها، متذکر شد: از دی ماه سال گذشته تاکنون حوادث متعددی در کشور رخ داد، از فتنه سال ۹۶ تا حادثه خیابان پاسداران گرفته که نیروی انتظامی در تمام حوادث، به خوبی وظایف خود را انجام داد؛ سال کاری پرحجمی را در سال ۹۷ پشت سر گذاشتیم، اکثر توطئه‌ها خثنی شد و آشوبگران در اهداف خود ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که علی‌رغم ناامنی‌ها در کشورهای همسایه، امنیت با ثبات دارد اما به این احساس امنیت در برخی مواقع خدشه وارد می‌شود، اهداف ۷ گانه نیروی انتظامی در سال ۹۷ مشخص شده و معاونان اجتماعی باید بر اساس اهداف مصوب ماموریت خود را انجام دهند.

اشتری یادآور شد: باید توسط معاونتهای اجتماعی، بسته‌های راهبردی به دست بیاید که در سال ۹۸ مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده ناجا افزود: گروه‌های معاند سال ۹۷ را برای آشوبها انتخاب کردند که باید این آمادگی را برای سال ۹۸ حفظ کنیم، مراسم ۲۲ بهمن باید با امنیت مناسب و پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شود که امسال ۲۲ بهمنی متفاوت از سالهای گذشته خواهیم داشت که حتماً معاندان دنبال این هستند این وحدت و همدلی را به‌هم بزنند که باید تلاش کنیم مراسمی باشکوه و امنیت خاص برگزار کنیم.

اشتری یادآور شد: برای پایان سال نیز باید مراقبتهای لازم را داشته باشیم و این آمادگی را برای سال ۹۸ نیز حفظ کنیم، مقام معظم رهبری خطاب به پرسنل نیروی انتظامی فرمودند روند رضایت‌بخش است اما باید سرعت بگیرد که باید این روند رو به رشد ادامه کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.