یک مقام ارشد دولت آمریکا در کنفرانس بازنگری حوزه دفاعی موشکی ۲۰۱۹ (MRD) اعلام کرد: واشنگتن هنوز به بازدارندگی هسته‌ای‌اش برای دفع هر گونه حمله احتمالی هسته‌ای چین و یا روسیه اتکا دارد.

این مقام آمریکایی اعلام کرد: روسیه و چین زرادخانه‌های بسیار بزرگ و چشمگیری دارند.

وی در توضیح اینکه آیا بازدارندگی هسته‌ای با هدف توسعه سامانه دفاع موشکی جهانی است، گفت: آمریکا به تکیه بر بازدارندگی هسته‌ای ادامه می‌دهد.

این مسؤول درباره نگرانی‌های روسیه و چین درباره سامانه دفاع موشکی آمریکا تاکید کرد: ترامپ انتظار دارد این نگرانی‌ها از طریق ایجاد روابط مثبت با رهبران این کشورها رفع شوند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مقام، آمریکا باید با سلاح‌های هایپر سونیک، موشک کروز به تهدیدات ناشی از موشک‌های بالستیک پاسخ دهد. بازنگری دفاعی موشکی جدید یک استراتژی جدید را برای تقویت ظرفیت‌های دفاعی موشکی کنونی آمریکا ارائه می‌دهد و بستر را برای سرمایه گذاری‌های لازم و ضروری را برای ظرفیت‌های جدید دفاعی موشکی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های هوا فضا یکی از نقاط اصلی بازنگری دفاعی موشکی آمریکا است. ما می‌خواهیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم. زیرا فکر می‌کنیم که بسیار مهم است بتوانیم فراتر از ظرفیت‌های کنونی حرکت کنیم.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: این بازنگری جدید فرصت مطالعات جدید درباره حوزه دفاعی موشکی از جمله ماهواره‌های لیزری را فراهم می‌کند.

وی افزود: آمریکا به دنبال نسل جدیدی از ماهواره‌ها در فضا است که بتواند بسیار زودتر درباره پرتاب موشک را هشدار بدهد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: واشنگتن درباره گسترش ظرفیت‌های دفاعی موشکی در برابر روسیه و چین شفاف است.

این مقام آمریکایی در ادامه تاکید کرد: ظرفیت‌های دفاعی ما تدافعی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.