ان.تی.وی گزارش داد٬ مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در آنتالیا و در جمع هواداران حزب عدالت و توسعه سخنرانی کرد.

چاووش اوغلو اعلام کرد: در گفت‌وگو با مایک پامپئو در مورد بسیاری از مسائل منطقه و به ویژه سوریه صحبت کردیم. ما همیشه بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که ترکیه در حال حاضر به قدرتی تبدیل شده که همه باید در مسائل منطقه‌ای با این کشور هماهنگی کنند. برای ما فرقی نمی‌کند٬ آمریکا٬ فرانسه٬ انگلیس٬ ایران٬ روسیه و دیگران ما. برای ثبات منطقه با همه همکاری می‌کنیم.

چاووش اوغلو در ادامه افزود: به وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کردم که اظهارات آنها در مورد ترکیه درست نیست و ما این ادبیات را قبول نداریم. آنها می‌گویند ترکیه کردها را قتل عام ‌می‌کند. چرا چنین جملاتی را بر زبان می‌آورند. چون می‌خواهند باز هم از کردها به عنوان یک کارت استفاده کنند. من خطاب به آمریکایی‌ها می‌گویم شما در گذشته نیز از کردها سوء استفاده کردید. برادران کُرد ما در شمال عراق به توصیه‌های ما عمل نکردند، اما تمام سناریوهایی که پیش‌بینی کرده بودیم علیه آنها محقق شد و فهمیدند که آمریکا فقط به دنبال آن است که در بازی‌های خود از کردها استفاده کند. ما برای مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون پ.ک.ک، ی.پ.گ٬ داعش و دیگران٬ از هیچ کسی اجازه نمی‌گیریم. ترکیه کشوری نیست که برای اقدامات خود از دیگران اجازه بگیرد.

مولود چاووش اوغلو در ادامه در مورد حزب عدالت و توسعه گفت: این حزب به ترکیه خدمات ویژه‌ای ارائه داده و توانسته است جایگاه ترکیه را تقویت کند. همچنان که رئیس جمهور ما رجب طیب اردوغان نیز اعلام کرده٬ با کسانی که از قطار پیاده شده‌اند کاری نداریم و با آنها ارتباطی برقرار نخواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.