سیاوش محبی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پردیس در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، بزرگراه‌ امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم، اظهار داشت: در حال حاضر تردد انواع وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز نیمه سنگین و پرحجم در جریان است و به مرور خودروها در حال عبور از این محور هستند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: در حال حاضر آمد و شد انواع وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور فیروزکوه نیز نیمه سنگین است و تردد در محورهای شرق استان طی ساعات آینده افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ نداده و بیان کرد: عبور و مرور خودروها در محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم نیز به سمت شهرهای شمالی کشور نیمه سنگین در جریان است و به مرور خودروها از این محورها عبور می‌کنند.

این مقام مسوول اذعان داشت: تردد در شهرهای عبوری محورهای شرق استان تهران مانند جاجرود، بومهن، رودهن، گیلاوند، فیروزکوه و... به دلیل عدم گنجایش عبور این حجم از خودروها سنگین است و با حضور عوامل پلیس راهور در صدد کاهض بار ترافیک و روانسازی جریان عبور و مرور هستیم.

محبی ادامه داد: مسافرین با رعایت مدیریت زمان سفر، زمان رفت و بازگشت خود را مدیریت کرده تا به ساعات پیک ترافیک برخورد نکنند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان اضافه کرد: متاسفانه در روز جمعه هفته گذشته به دلیل حضور بیش از حد و گنجایش محور هراز مسافرینی که قصد تفریح در منطقه پیست آبعلی را داشتند که همگی عصر همان روز به سمت تهران حرکت کردند که باعث وجود  ترافیک فوق سنگینی شدند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این هفته هم وطنان عزیز نسبت به زمان بندی زمان سفر خود و حضور در این منطقه دقت لازم را داشته باشند.

محبی افزود: مسافرانی که قصد استفاده از پیست آبعلی را دارند می‌توانند در روزهای غیر تعطیل و حتی ساعت پس از زمان اداری هم به این منطقه مراجعه کنند و نباید همزمان وارد این محورها شوند زیرا این جاده گنجایش حضور این حجم از گردشگران را ندارد.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان ادامه داد: هموطنانی که قصد سفر به شمال کشور را دارند با توجه به اینکه شرایط جوی در مناطق کوهستانی غیر قابل پیش‌بینی است خودرو خود را مجهز به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر‌چرخ کنند.

وی اظهار کرد: همکاران ما به صورت آماده باش ۱۰۰ درصدی در سطح محورها حاضر هستند و از ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ به جاده های کوهستانی هراز و فیروزکوه جلوگیری به عمل می‌آورند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.