مجلس شورای اسلامی آبان ماه به رضا رحمانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی اعتماد داد و او بعد از ترک بهارستان راهی وزارتخانه شد اما هیچ گاه فکر نمی کرد انتخاب برخی معاونان و مدیرانش با یکسری حواشی مواجه شود، حواشی که بازار شایعات را داغ کرد و برخی از مهره‌چینی تیم احمدی‌نژاد در این وزارت‌خانه سخن گفتند. موضوعی که البته محمود واعظی نیز به آن واکنش نشان داد و گفت: اصلا این حرف‌ها نیست. یه مسئول برای نظام و کشورش کار می کند. حالا اگر او زمان آقای احمدی‌نژاد مسئولیت داشت، معنی اش این نیست که آن تفکر را قبول دارد. اینها مدیران ما هستند و هزینه های زیادی شده تا به اینجا برسند، ما نمی‌توانیم آنها را به خاطر آنکه در یک دولتی مسئولیت داشتند، حذف کنیم.

رضا رحمانی در واکنش به این شایعه که یکی از مدیران دانشگاهی احمدی نژاد پشت صحنه انتصابات معاونان و مدیران ارشد در وزارت صمت است، به خبرآنلاین گفت: من نخستین بار است که چنین صحبتی را می شنوم و صحت ندارد. او اصلا با من حتی یک تماس تلفنی هم نداشت.

وزیر «صنعت، معدن و تجارت» درباره بازگشت مدیران دولت دهم به جایگاه های مدیریتی این وزارتخانه تأکید کرد: این هم از آن شایعات محسوب می شود. چه کسی برگشته است؟

 

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: اکثر مدیران ما نیروهای خود وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند. در واقع مدیرانی بودند که امروز ارتقا جایگاه پیدا کردند و به عبارت دیگر صفرکیلومتر نیستند و ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کار در حوزه کاری خود داشتند.

رحمانی تأکید کرد: وزارت صنعت معدن تجارت سیاسی نیست، سیاسی هم فکر نمی کنیم، هر کسی کارآمد و پاکدست باشد و بتواند کار انجام دهد، او را در مسئولیت منصوب می کنیم. این رویکرد من است و در گذشته نیز آن را نشان دادم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.