نانسی پلوسی، نماینده دموکرات کالیفرنیا پس از برگزاری رای‌گیری در صحن علنی مجلس نمایندگان به عنوان رییس این مجلس انتخاب شد.

پلوسی ۷۸ ساله با کسب ۲۲۰ رای توانست به ریاست مجلس نمایندگان برسد.

این نماینده دموکرات پس از برگزاری این رای‌گیری اظهار کرد: دو ماه پیش مردم آمریکا خواستار سپیده‌ای تازه شدند. آنان خواستار سیستم بررسی و تعادل‌هایی شدند که از دموکراسی ما حفاظت می‌کند و به یاد آوردند که این شاخه قانون‌گذاری (مجلس نمایندگان) در ماده یک قانون اساسی قرار دارد که طبق آن با ریاست جمهوری و قوه قضاییه برابر است.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، این دموکرات کالیفرنیا پیش از این سابقه ریاست مجلس نمایندگان را از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ در کارنامه داشته و رهبری دموکرات‌ها را طی هشت سال اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان عهده‌دار بوده است و توانست حمایت کافی را در میان هم‌حزبی‌های خود برای تصدی ریاست این مجلس حفظ کند.

خانواده پلوسی از جمله همسر، فرزندان و نوه‌های او نیز طی این رای‌گیری در مجلس نمایندگان حضور داشتند.

پلوسی ریاست مجلس نمایندگان را در حالی بر عهده می‌گیرد که بخش‌هایی از دولت آمریکا بر سر عدم توافق کنگره و دولت برای بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک تعطیل شده‌اند.

پلوسی در این باره اظهار کرد: ما طرح‌های خوب و مناسب را فارق از این که توسط چه طرفی مطرح شده‌اند، مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را پیش‌خواهیم برد. دموکرات‌ها با این دیدگاه به لایحه بودجه جمهوری‌خواهان در سنا پیشنهاد خواهند داد که فعالیت دولت را از سر بگیرند تا نیازهای مردم آمریکا برطرف شود.

انتظار می‌رود که رهبران کنگره آمریکا از جمله پلوسی امروز، جمعه در ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت محلی در کاخ سفید با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا درباره تعطیلی دولت گفت‌وگو کنند.

دموکرات‌ها اما احتمال حاصل شدن نتیجه‌ای از این دیدار را بعید می‌دانند.

پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای که به شبکه ان‌بی‌سی داشت، احتمال استیضاح ترامپ را رد نکرد. او در این باره گفت: ما نباید برای دلیلی سیاسی استیضاح را مطرح کنیم و همچنین نباید برای دلیلی سیاسی از استیضاح جلوگیری کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.