آیین رونمایی از کتاب «اون وصله ناجور» به نویسندگی اعتماد امامی، در کافه کتاب مکتب تهران با حضور تنی چند از اهالی حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این آیین، پس از رونمایی از کتاب، نویسنده در پاسخ به ادعای برخی حاضران تاکید کرد شخصیت داستانی که وی آن را دستمایه کتابش قرار داده، به طور کامل تخیلی است. اگر چه ممکن است هر کسی با برداشت‌های شخصی خود و در دنیای واقعی چنین شخصیتی را به تصویر بکشد.

اعتماد امامی به طور جدی نسبت به هر گونه شایعه سازی در این زمینه واکنش نشان داد و اعلام کرد که  در صورت وجود چنین ادعایی، پیگیری‌های قانونی لازم را انجام خواهد داد.

نویسنده در این کتاب، داستان تکراری نوع بشر را یادآور می‌شود که در درازای تاریخ، برای چیزهایی جنگیده که گاهی متعارف و گاهی هم نامتعارف بوده است. در این مسیر انسان -«اون»-هایی بوده و هستند که برای به‌دست آوردن هر چیز فانی و گذرا حتی به بهای زیر پا گذاردن «وژدان» ]وجدان  [می‌جنگند.

«اون» در این رمان همان وصله‌ای است که نه نسل دارد و نه رنگ، و نه بویی از او تراوش می‌کند. نه با زمان همراه می‌شود و نه حتی جغرافیا می‌پذیردش. خودش خودش را ساخته است و ظرفیت بیرونی ندارد. از بیرون پوچ است و خودش به خودش حجم و بعد داده است در حالی‌که نگاه انسانی او را خالی از حجم و وزن و بُعد می‌بیند.

«اون»، نمایشی از خود ساخته که قابل دیدن نیست و از بیرون پوچ و غرق در خودشیفتگی است؛ خودشیفتگیِ بر گرفته از درونی پوچ که چیزی برای نمایش ندارد و مدام تصویرسازی می‌کند. پوچِ پوچ‌گرا که حتی از صورت و نفَس دیگران برای خود تصویر و تنفس می‌سازد. «اون» با گام‌های دیگران برای خود مسیری پر از موفقیت ساخته و با دست‌های دیگران حتی این پیروزی ساختگی را لمس می‌کند.

رمان «اون وصله ناجور»، به قلم اعتماد امامی، توسط انتشارات فیض کاشانی به چاپ رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.