آیت‌الله نوری همدانی در دیدار دبیرکل و برخی از اعضای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، افزود: مشکلات اقتصادی و پایین بودن ارزش پول ملی، ریشه بسیاری از مشکلات کشور است و اگر این مشکلات برطرف شود گرایش به اعتیاد به طور چشمگیری کاهش می یابد.

وی با اشاره به بررسی خصوصی اعلام کردن قهوه خانه ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: مکانی که مردم در آنجا رفت و آمد می کنند حریم عمومی است، بنابراین نمی توان قهوه خانه را به عنوان حریم خصوصی دانست.

آیت الله نوری همدانی در ادامه با تاکید بر تلاش مسئولان برای رفع مشکلات مردم تصریح کرد: مردم باید ارزانی را در سفره های خود ببینند و همه مسئولان برای کاهش فشارهای اقتصادی تلاش جدی کنند. مردم نان ندارند بخورند و مسئولان به فکر ارزان کردن شیرینی شب یلدا هستند، باید به جای اقدام های مقطعی، اقدام ریشه ای و جدی برای حل مشکلات مردم انجام دهند.

وی با بیان اینکه رای مردم به مسئولان برای اجرای قانون اساسی است، نه عمل بر اساس سلایق شخصی، افزود: باید کسی را به عنوان مسئول انتخاب کرد که مشکلات مردم را بداند و در مسیر رفع مشکلات گام بردارد.

این مرجع تقلید همچنین با بیان اینکه اعلام کرده ایم که دیرکرد وام های بانکی از نظر اسلام حرام و رباست، تاکید کرد: همه امور فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با هم مرتبط می باشد و اگر به آموزه های اسلامی عمل شود، بسیاری از مشکلات کنونی برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه طب و طبابت امری والا و خدمتی بسیار عالی استف گفت: طبیب متعهد، دلسوز و مطلع وظایف سنگینی برای حراست از بهداشت و سلامت جامعه دارد.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: همه علوم در یک رتبه نیست و برخی دارای نقش برجسته تری است که علوم فقه، طب، ادبیات و نجوم از جایگاه بسیار رفیعی در اسلام نسبت به سایر علوم برخوردار می باشد. حرکت بدنی منظم و مداوم در سلامتی انسان بسیار موثر است و بنده نیز این رویه را در زندگی شخصی دارم و سال هاست به واسطه ورزش دچار سرماخوردگی نشده ام.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.