یک "منبع مسئول" در وزارت خارجه سوریه اخبار منتشر شده درخصوص سفر قریب‌الوقوع ولید معلم، وزیر خارجه این کشور به تونس را تکذیب کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، این منبع همچنین اعلام کرد: آن‌ها کسانی هستند که به سوی ما می‌آیند و این ما نیستیم که به سوی آن‌ها برویم.

اخباری در تونس مبنی بر این که ولید معلم به درخواست خمیس الجهیناوی، همتای تونسی خود در قالب سفر رسمی به زودی به این کشور سفر خواهد کرد، منتشر شده است.

از سوی دیگر، خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس در گفت‌وگو با "موزاییک اف ام" آنچه که درخصوص دعوت از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه جهت مشارکت در نشست آتی سران اتحادیه عرب در مارس ۲۰۱۹ میلادی در تونس منتشر شده را تکذیب کرد.

الجهیناوی تصریح کرد: تونس تاکنون تنها برای عربستان و امارات برای حضور در نشست آتی اتحادیه عرب دعوت نامه ارسال کرده است.

وی با بیان این که تصمیم‌گیری درخصوص سوریه پس از نشست سران عرب در اتحادیه عرب انجام می‌شود، گفت: آن‌ها طرفی هستند که تصمیم می‌گیرند و  تونس به تنهایی تصمیم‌ گیرنده نیست.

بثینه جبنون، روزنامه نگار تونسی مقیم امارات در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: به نقل از منابعی موثق در ریاست جمهوری سوریه، مطلع شدم که باجی قاید السبسی، رئیس جمهوری تونس به زودی از بشار اسد برای سفر به تونس دعوت به عمل می‌آورد.

تونس در ماه مارس ۲۰۱۹ میلادی میزبان سی‌امین دور نشست‌های اتحادیه عرب خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.