علی مطهری در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی این مطلب را در پاسخ به تذکر بهروز نعمتی نماینده تهران بیان کرد.

وی اظهار داشت: اخیرا صداوسیما مصاحبه ای را با مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس داشت که پیش از شروع آن مجری برنامه اتهامی به مجلس زد، اتهام این بود که نمایندگان طرح استیضاح را کلید میزنند، ولی پس از معاملاتی این استیضاح را پس میگیرند، متاسفانه کسی پاسخی به فرد مصاحبه شونده نداد.

وی افزود: گویا اراده ای از سوی صداوسیما برای تحقیر مجلس وجود دارد، وقتی نمایندگان امضاهای استیضاح را پس میگیرند صرفا به این دلیل است که از توضیحات وزیر قانع می شوند، بنابراین نباید با این اظهارات ذهن مردم را خراب کنیم.

نایب رییس دوم مجلس گفت: لازم است صداوسیما رویکرد خود را اصلاح کند

بهروز نعمتی نماینده تهران و سخنگوی هیات رییسه مجلس در تذکر خود گفت: گزارشی را روز گذشته درباره این جلسه به خبرنگاران ارائه دادم، این در حالی است که صداوسیما متاسفانه به گونه ای مصاحبه بنده را پخش کرد که گویا تمام بحث ما حمایت از این نماینده بوده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که بنده در مصاحبه سه دقیقه ای خود گفتم که عبدالباسط درازهی بابت ادبیاتی که به کار برده عذرخواهی کرده و وزیر اقتصاد نیز از نمایندگان و مجلس عذرخواهی کرد.

نعمتی ادامه داد: صداوسیما کلیپ های متعددی را در محکومیت این نماینده پخش کرده است، تذکر بنده این است که چرا از مصاحبه سه دقیقه ای من یک جمله چندثانیه ای آن هم درباره عذرخواهی دژپسند را پخش کرده است. این مسئله بر اساس اصل ۲۵ قانون اساسی مصداق بارز سانسور است.

وی گفت: بنده در این باره به دنبال آن بودم که با آقای علی عسکری رئیس صداوسیما صحبتی داشته باشم ولی این اتفاق رخ نداد و درخواست بنده این است که به داوسیما در این باره تذکر دهید.

**مجلس به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس ورود کند

علیرضا سلیمی نماینده محلات در تذکری گفت: حقیقتا کشته شدن چند دانش‌آموز به خاطر سهل انگاری برخی از متولیان و مسئولان غم دردناکی است و این سریال ادامه‌ دار است.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان باید در اختیار همه مردم قرار گیرد. ما در مجلس شورای اسلامی در بودجه سال های ۹۵ــ ۹۶ و ۹۷ برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس از محل گاز بودجه اختصاص داده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: گزارشی در خصوص استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس نیز به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. اکنون مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کند و بررسی کند که آیا گزارش اشتباه بوده است و اگر این گونه بوده است بودجه اختصاص داده شده اعمال شده یا نشده است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.