به گزارش  روزنامه «گلوبز» رژیم صهیونیستی، نیروی هوایی آلمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد، استفاده از پهپادهای «هارون یک» ساخت صنعت هوا وفضا رژیم صهیونیستی در عملیات هوایی افغانستان را تا سال ۲۰۲۰ تمدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا نیوز افغانستان، پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره استفاده از پهبادهای جاسوسی اسراییلی در افغانستان توسط نظامیان آلمان در شمال افغانستان منتشر شده بود.

روزنامه اورشلیم پست نیز در سال گذشته طی گزارشی عنوان کرد، کارکنان صنایع هوا و فضا رژیم صهیونیستی برای ارائه خدمات پشتیبانی به پهبادهای «هارون یک» در کشور افغانستان مستقر شده‌اند.

بر اساس گزارش آریا نیوز افغانستان، از آنجا که افغانستان رژیم غاصب اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد هرگونه حضور نظامیان رژیم صهیونیستی با استفاده از هویت جعلی در افغانستان پذیرفتنی نیست.

خبرگزاری اطلس افغانستان نیز طی مطلبی عنوان کرد، «وان دیر لین»، وزیر دفاع آلمان شب گذشته دوشنبه (۲۶ آذر) وارد افغانستان شده است.

قرار است در این سفر، خانم «وان دیر لین» با سربازان آلمانی مستقر در افغانستان که در استان بلخ حضور دارند، ملاقات کند و نیز در مورد اوضاع افغانستان با مقامات کشور دیدار و گفتگو نماید. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.