ارتش اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که هیاتی نظامی به ریاست «عمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی این رژیم،امروز عازم روسیه خواهد شد تا درباره جزئیات و نحوه سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه یک گزارش به مسکو ارایه کند.

براساس این گزارش، این هیات اسرائیلی نتایج تحقیقاتی را که این رژیم درباره چگونگی و جزئیات سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه توسط پدافند هوایی سوریه که به اشتباه، این هواپیما را هدف قرار داده است به مسکو ارایه خواهد کرد.

طبق این بیانیه این هیات همچنین درباره تلاش های ایران برای انتقال تسلیحات راهبردی به حزب الله و تلاش برای تثبیت حضور خود در خاک سوریه با روسیه گفت و گو خواهد کرد.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی همچنین آمده است که در این هیات اعزامی به مسکو افسران سرویس جاسوسی اسرائیل نیز حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به دلیل تحریک شدن از سوی اسرائیل، به اشتباه جنگنده ایل ۲۰ روسی را که در آسمان دریای مدیترانه در فاصله ۳۵ کیلومتری ساحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه بوده، هدف قرار داده است.

طبق این گزارش همزمان با ناپدید شدن این جنگنده روسی چهار جنگنده اسرائیلی از نوع «اف- ۱۶» زیرساخت های سوریه در استان لاذقیه را هدف حمله قرار داده اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که خلبان های اسرائیلی از جنگنده روسیه بعنوان سپری هوایی استفاده کرده و آن را در معرض حمله سامانه پدافندی ارتش سوریه قرار داده اند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که مسئولیت کامل سرنگونی جنگنده روسیه و کشته شدن ۱۵ نظامی روسی با اسرائیل است.

اما رژیم صهیونیستی این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که زمانی که موشک های ارتش سوریه به این جنگنده روسی اصابت کرده جنگنده های «اف- ۱۶ » اسرائیلی به حریم سرزمین های اشغالی بازگشته بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.