«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک مراسم مهمانی سنتی به مناسبت تعطیلات در کاخ سفید را که برای خبرنگاران هر ساله ترتیب داده می‌شد، امسال لغو کرده است.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا، کاخ سفید به درخواست این پایگاه برای اظهارنظر در این خصوص پاسخی نداده است.

مراسم سالانه کاخ سفید برای رسانه‌ها، چندین دهه بود که در این موقع از سال، به صورت یک سنت دیرینه در تمام دولت‌های آمریکا برگزار شده بود.

شبکه «فاکس نیوز» گزارش کرد، هر سال به دلیل اینکه فهرست مهمانان کاخ سفید برای این مراسم بسیار طولانی بود،‌ معمولا دو مراسم مجزا برای رسانه‌های چاپی و شبکه‌های خبری برگزار می‌شد.

پایگاه هیل در ادامه گزارش کرد که لغو این مراسم جدیدترین اقدام کاخ سفید و دولت ترامپ در مقابله و دشمنی با رسانه‌ها را به نمایش می‌گذارد.

بنا بر این گزارش، در سال جاری میلادی، چندین مورد شاهد حملات تند رئیس‌جمهور آمریکا علیه رسانه‌ها بودیم که از جمله آن می‌توان به تصمیم کاخ سفید برای ابطال مجوز حضور خبرنگار شبکه «سی ان ان» در کنفرانس‌های مطبوعاتی کاخ سفید در ماه نوامبر اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا در دو سال گذشته که در کاخ سفید روی کار آمده است، در اغلب موارد، گزارش‌های منفی درباره عملکرد دولتش را «اخبار جعلی» خوانده و رسانه‌ها را «دشمن مردم» خطاب کرده است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.