به گزارش رویترز از واشنگتن، سی ان ان با تنظیم این دادخواست معترضانه، از دادگاه تقاضا کرد با صدور حکمی، مجوز ورود خبرنگارش به کاخ سفید، به وی بازگردانده شود. 

سی ان ان باصدور بیانیه ای اعلام کرد: هر چنداین شکایت نامه مختص سی ان ان و آکوستاست، می تواند برای هر کسی اتفاق افتد.

دولت ترامپ هفته گذشته مجوز ورود خبرنگار سی ان ان به کاخ سفید را به دلیل مشاجره لفظی اش با ترامپ در جریان یک کنفرانس خبری لغو کرد. 

ترامپ دراین کنفرانس خبری گفت: دیگر نمی خواهدچیز بیشتری از آکوستا بشنود، امااین خبرنگار ازتحویل دادن میکروفون خودداری کرد. 

آکوستا در این کنفرانس در مورد پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا سوال کرد، اقدامی که با خشم و عصبانیت ترامپ مواجه شد. 

سی ان ان اعلام کرد که لغو مجوز مطبوعاتی خبرنگارش، تخطی از حق آزادی مطبوعات است که در قانون اساسی قید شده است.

در همین حال، فلوید آبرامز کارشناس حقوقی آمریکایی پیشتر گفته بود که سی ان ان باید از ترامپ شکایت کند. این وکیل برجسته آمریکایی با اشاره به تکرار این مساله یادآور شد که اگر سی ان ان شکایت نکند، مورد بعدی این کار را انجام می دهد.

ترامپ از زمان روی کار آمدن با خبرنگاران و روزنامه نگاران سر ناسازگاری داشته و رسانه های منتقد خود را رسانه های جعل کننده اخبار نامیده است. 

وی چند روز پیش نیز در آستانه ورود به پاریس برای شرکت در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، با «ابی فیلیپ» دیگر خبرنگار سی ان ان درگیری لفظی پیدا کرد و سوالات وی را احمقانه خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.