این شهرستان علاوه بر دو شهر پردیس و بومهن دارای آبادی، مناطق زراعی و نواحی کارگاهی نیز هست و بخش گسترده‌ای از آن به عنوان مناطق تفریحی و توریستی تعریف شده است. این شهرستان ظرفیت گردشگری بالایی دارد. پیست آبعلی، دریاچه سدلار، دریاچه تار و .... از مکان‌های دیدنی این شهرستان هستند.

در طرح جامع جدید حدود ۷۴۰ هکتار از اراضی شهر در ناحیه جنوب غرب تحت عنوان دره بهشت و کاربری توریستی- تفریحی تعریف شده که اگر محقق شود عامل شکوفایی عظیمی در منطقه خواهد بود. از طرف دیگر موقعیت خاص طبیعی پردیس آب و هوای مطبوع و طبیعتی زیبا برای آن رقم زده است. یکی از دلایلی که خرید خانه در پردیس را می‌شود از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن دانست. انواع برنامه‌ها و پروژه‌های زیرساختی و روبنایی است که در این منطقه اجرا شده یا قرار است اجرا شود. مثل احداث آزادراه تهران-پردیس یا اجرای خط لوله انتقال آب که از اساسی‌ترین پروژه‌های شهر بوده است. یا طرح احداث مترو که در دست اجراست و ‌آینده‌ای روشن را برای پردیس به ارمغان خواهد آورد.

خرید خانه در پردیس

در واقع می‌شود گفت شهری که قرار بود برای کنترل ازدحام جمعیت در کلانشهرها تاسیس شود، خود مسیر تبدیل شدن به یک کلانشهر را در پیش گرفته و در حال جذب جمعیتی به مراتب بیشتر از ظرفیتش پیش‌بینی شده‌اش، است. بزرگترین مشکلی که در آینده برای شهرستان پردیس تصور می‌شود مسئله حمل و نقل و سفرهای برون‌شهری است. با این حال افزایش مستمر قیمت خرید خانه در پردیس نشان می‌دهد که برای سرمایه‌گذاری در زمینه مسکن به این شهر جدید می‌‌توان فکر کرد.

پردیس 9 فاز دارد که شش فاز آن مسکونی است و سه فاز دیگر اختصاص به کاربری تحقیقاتی، صنعتی و توریستی دارد. در فاز‌های یک و چهار تا چشم کار می‌کند مشاوران املاک قرار گرفته‌اند. این حجم از بنگاه‌های املاک در فقدان یک سیستم و سامانه کارآمد برای فروش واحد‌های مسکن مهر شکل گرفته است. اگر به خرید خانه در پردیس فکر می‌کنید، گزینه‌های مختلفی از آپارتمان شخصی‌ساز، خانه ویلایی و مسکن مهر پیش روی شماست اما در مورد مسکن مهر باید به نکاتی دقت کنید. اول اینکه گفته می‌شود بازار دلالی در اینجا هم داغ شده است و دلالان واحدها را به قیمت پایین می‌خرند و بسیار گران‌تر می‌فروشند. مشکلات مربوط به این نوع معامله‌ها به جایی کشید که تعدادی از این دلالان بازداشت شدند.

 دوم اینکه اگر به سراغ فازهای ناتمام و به اصلاح جنجالی مسکن مهر می‌روید باید بدانید که اگرچه مبلغی کم‌تر می‌پردازید اما هیچ تضمینی نیست که سر موعد واحد خود را تحویل بگیرید. برخی از خریداران تا حدود پنج سال هم برای تحویل گرفتن آپارتمان خود انتظار کشیدند. در ضمن کیفیت زیرساخت‌های مسکن مهر به نسبت آپارتمان‌ها و ویلاهای شخصی‌ساز پردیس پایین‌تر است. با وجود این به خاطر قیمت‌های بسیار پایین و مناسب مسکن مهر پردیس در فازهای پنج، هشت، ۹ و 11 و بخشی از فاز سه، این واحدها هم‌چنان پرطرفدار هستند. حتی اخیرا اعلام شده که وام مسکن مهر پردیس که 40 میلیون تومان است برای فاز هشت، پنج میلیون تومان هم افزایش پیدا کرده است. اگچه در ماه‌های اخیر قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس به چندین برابر افزایش یافته اما  شما در پردیس هنوز هم با 130 میلیون تومان می‌توانید صاحب آپارتمان نوساز 100 متری شوید. برای این کار به بخش املاک سایت دیوار مراجعه و آگهی‌های خرید خانه در پردیس را بررسی کنید.

منبع: ویرلن

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.