مسعود صوفی مجیدپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از شرکت‌های ساختمانی و برج‌های بزرگ سهام‌شان را در بورس عرضه می‌کنند، اما این‌که قرار باشد مسکن خرد نیز در این بازار مورد معامله قرار گیرد، بسیار بعید به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به تصویب طرح فروش نفت در بازار بورس، اظهار کرد: در این طرح قرار شده نفت نیز همانند کالاهای دیگر در این بازار مورد معامله قرار بگیرد و هر کسی که می‌خواست بتواند از نفت سهم بخرد.

صوفی مجیدپور با بیان این‌که قرار شده است وزارت نفت به صورت بشکه‌ای و سهامی در بازار بورس عرضه کند، گفت: ظاهرا این طرح به این منظور اجرا شده تا فروش نفت به یک حجمی برسد و آن خریدار که در بخش خصوصی است، بتواند از طریق ارتباط‌گیری با شرکت‌های خارجی آن را به فروش برساند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان این‌که هدف از اجرای طرح فروش نفت در بورس دورزدن تحریم‌هاست، اظهار کرد: از این طریق شرکت‌های خصوصی داخلی می‌توانند با خارجی‌ها ارتباط برقرار کرده و با فروش نفت بتوانند تحریم‌ها را دور بزنند.

به گزارش ایسنا، در اولین مرحله عرضه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران هشت محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای و در دومین مرحله عرضه ۲۰ محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای نفت خام سبک ایران به فروش رفت؛ مسئولان می‌گویند این عرضه‌ها موفق بوده و ادامه خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.