در این دیدار که دکتر سعید باستانی و دکتر حمید گرمابی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز حضور داشتند، دکتر نکومنش، دبیر شورا و تعدادی از روسای پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص توجه ویژه به جایگاه و واگذاری ماموریت‌ها و مسئولیت‌های متناسب با توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های پژوهشگاه ها پرداختند.

 

استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشگاه‌های کشور در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های مربوطه در امور تقنینی کشور، توجه ویژه به جایگاه این پژوهشگاه‌ها و اثربخشی آنها در سیاست گذاری‌های کلان ملی متناسب با ماموریت‌های آنها، تقویت بنیان‌های پژوهش و فناوری کشور با پشتیبانی بیش از پیش از این نهادها در قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری و توجه به پژوهشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از دیگر مواردی بود که در این نشست توسط روسای پژوهشگاه های ملی کشور مطرح شد.

 

دکتر لاریجانی نیز ضمن خیر مقدم به نمایندگان پژوهشگاه‌های کشور به حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از برنامه ها و اقدامات پژوهشی این مراکز اشاره و اظهار کرد: نیاز کشور به خصوص در وضعیت پیش رو به مثابه یک فرصت برای مراکز پژوهشی است.

وی از استفاده بیشتر از پژوهشگاه ها در ارتباط با کمسیون‌های تخصصی مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی استقبال کرده و آن را در تقویت کار کارشناسی در جهت تصویب قوانین صحیح ضروری دانست.

وی افزود: ما نیز همراه دولت، حمایت کامل خود را در سیاستگذاری ها و استفاده از ظرفیت ها و بودجه مورد نیاز مراکز پژوهشی انجام خواهیم داد و دقت لازم را درخصوص دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری به طور توامان خواهیم داشت و سعی می کنیم در امور تقنینی غفلتی از هیچیک صورت نگیرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی بر استفاده از تمام ظرفیت های در اختیار مجلس چه به صورت مستقل و چه در تعامل با دولت به منظور تکریم پژوهش، پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی در جهت خدمت روزافزون به پیشرفت و تعالی کشور پایان‌بخش این دیدار بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.