مسعود پزشکیان عصر امروز شنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان در تالار شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز بابیان اینکه هنوز زندگی ام دانشجویی است و هرگز زیر بار ذلت نبودم و به دنبال پول، مقام و منصب نیستیم، اظهار کرد: بر اساس اعتقاداتی که دارم تا به حال برابر کسی سر خم نکردم و حرف منفت برخی ها را نشنیده ام.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور به آن شاهد هستیم این است که همه فکر می کنند علامه دهر هستند البته همه در حوزه کاری خود صاحب نظر هستند اما متاسفانه برخی ها پشت تریبون برای کشور نسخه می پیچند ولی اگر می خواهیم بخشی از مشکلات را رفع کنیم باید کارشناسی شده سخن بگوییم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر عدم رعایت عدالت در نظام آموزشی و تصویب سهمیه برای فرزندان شاهد و ایثارگر در رشته های مهمی همچون پزشکی گفت: معتقدم این اقدام عادلانه نیست البته این موضوع ها را در مجلس پیگیری می کنیم.

پزشکیان در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص اینکه برجام به نفعی برای کشور داشت، گفت: من در این زمینه کارشناس نیستم اما برخی ها فکر می کردند کارشناس هستند و هر کس حرف خود را می زد ولی نهایت اگر برجام نتیجه نداشت یقیناً آمریکایی ها آن را پاره نمی کردند.

اگر FATF از ابتدا در کشور عملیاتی می شد رشوه و فرار مالیاتی وجود نداشت

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در جواب منتقدان عملکرد عباس آخوندی وزیر سابق راه و لحن صحبت او افزود: می توان گفت در هیچ دوره ای از وزارت راه و شهرسازی به اندازه دوران آقای آخوندی به پروژه های راه آذربایجان شرقی توجه نشده بود این در حالی است که اگر آخوندی عملکرد خوبی نداشت قطعاً راه آهن میانه به تبریز نمی رسید.

وی ادامه داد: وزیر سابق راه و شهرسازی توجه خوبی به پروژه های استان داشت به طوری که اگر به اعداد و ارقام نگاه کنیم متوجه می شویم عمده پیشرفت پروژه هایی همچون تبریز-ارومیه، تبریز-اهر و ورزقان در دوره عباس آخوندی بوده است.

پزشکیان در ادامه بابیان اینکه اگر FATF از ابتدا در کشور عملیاتی می شد رشوه و فرار مالیاتی نیز وجود نداشت، گفت: معتقد هستم چه FATF چه برجام باید در این مملکت اجرا شود، اما اگر رهبری بگویند، این کار نباید انجام شود، اطاعت می‌کنم ولی نظر را هم می گویم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور سیستمی به وجود آورده ایم که برای کشور ثمری ندارد، خاطرنشان کرد: وقتی مدیری منصوب می شود باید به او اختیارات تفویض کنیم ولی اگر اختیارات ندهیم نتیجه این می شود که همه فقط کار چاق کنی می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.