نیویورک تایمز گزارش داد، دادستان‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر درخواست اسناد و شواهدی را از سازمان ترامپ کرده‌اند. براساس این گزارش، آنها بررسی می‌کنند که آیا دیگر مقام‌های این سازمان هم در پرداخت حق السکوت به دو زن که ادعای روابط جنسی با دونالد ترامپ داشتند، همدستی کرده‌اند یا خیر.

دادستان‌های نیویورکی جمعه برای اولین بار اعلام کردند که مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در حل و فصل رسوایی‌های جنسی سال ۲۰۰۶ دونالد ترامپ و پرداخت پول به آنها با هماهنگی و دستور او عمل کرده است. با این حال ترامپ تمامی اتهامات را کذب می‌داند.  

نیویورک تایمز گزارش داد،‌ کوهن در گفت‌وگو با دادستان‌ها از نقش سایر مدیران سازمان ترامپ در پرداخت‌های حق السکوت شامل الن ویسلبرگ، از مدیران مالی پرده برداشت. وکیل کوهن ماه ژوئیه فایلی صوتی از گفت‌وگوی تلفنی موکلش با رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر کرد که طبق آن کوهن درباره همکاری با ویسلبرگ برای ساکت کردن یکی از زنانی که ترامپ را به روابط جنسی متهم کرده بود، صحبت می‌کرد.

سازمان ترامپ و وکلای ویسلبرگ و کوهن درباره گزارش نیویورک تایمز اظهارنظر نکردند. کوهن به دو فقره نقض مالی کمپین در ارتباط با رسوایی جنسی و پرداخت پول اقرار به گناه کرده است. براساس تازه‌ترین جزئیات این پرونده، دادستان‌های آمریکا شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد پرداخت‌ها با دستور ترامپ توسط کوهن انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.