رضا باکری­ با اشاره به اینکه،​ کاهش قیمت محصولات لبنی از ­­فردا (یکشنبه) گفت: ستاد تنظیم بازار،­ مصوبه خرید شیرخام­ در درب دامداری ­را به قیمت کیلویی دو هزار تومان ابلاغ کرده که بر این اساس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم فردا این مصوبه را به صنایع لبنی ابلاغ خواهد کرد.

وی اضافه کرد:​ از این رو­ ­­قیمت های فرآورده های لبنی که بر اساس شیرخام کیلویی ۲۲۰۰، ۲۳۰۰­ ­و­ ۲۴۰۰ تومان تعیین شده بود با برگشت قیمت شیرخام به­ کیلویی­۲ هزار تومان،­ قیمت فرآورده های لبنی نیز در بازار تعدیل خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه به طور معمول مصوبات از تاریخ ابلاغ، قابل اجراست، اظهار داشت:­­ بعد از ابلاغ مصوبات، فرصتی برای محصولاتی­ که در بازار وجود دارد در نظر گرفته می‌‌شود زیرا این کالاها قبلا درج­ قیمت ­و در بازار توزیع شده است، اما از همان روز ابلاغ، قیمت‌‌‌های جدید بر روی محصولات تولیدی جدید، درج م‌‌‌ شود و به بازار ­می‌‌‌آید.

باکری ادامه داد: امیدواریم با ابلاغ قیمت‌‌‌های جدید شیرخام، بازار شیرخام آرامش یابد و دامداران با قیمت کیلویی دو هزار تومان به کارخانجات صنایع لبنی تحویل دهند و کارخانجات هم بر همین اساس، قیمت های جدید را بر روی محصولات اعمال کنند.

وی اضافه کرد: با ابلاغ قیمت های جدید شیرخام، مشکلات سه تا چهار ماه اخیر بازار فرآورده‌‌های لبنی رفع خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.