سردار علی سلامی امشب در کنگره بزرگداشت شهدای جامعه پزشکی جهان اسلام با نگاه ویژه به شهدای مدافع حرم اظهار داشت:  شهادت واقعیتی است که راه سعادت مسلمانان را برای پیشگیری از غلبه کفار می گشاید و امروز هم این واقعیت رخ داده که دشمنان از درخشش اسلام از افق ایران هراسیده اند.

وی با بیان اینکه راز ایستادگی و مقاومت دنیای قدرتمند کفر و شرک در برابر اسلام عزیز طی این ۴۰ سال، همانند صدر اسلام، خفته در واقعیتی است که از هراس آمریکا سرچشمه می‌گیرد، افزود: آنها می‌دانند که اگر اجازه تشکیل حکومت به مسلمانان داده شود، اسلام با قدرت منطق خواهد توانست بر میدان سیطره قدرت غلبه کند.

اهم سخنان سردار علی سلامی بدین شرح است:

*کفار و منافقان آمدند تا به جهان نشان دهند که در شاخص‌های ظاهری قدرت بی‌بدیل هستند و به واقع نیز، بشر هرگز تا به این اندازه شاهد قدرت ظاهری شرق و غرب نبوده و زمانی که این دو قدرت ائتلاف کنند، سیمای مهیبی از یک قدرت ظاهری شکل خواهد گرفت.

*اینها متحد شده‌اند تا در برابر ظهور اسلام بایستند و این نظریه را باطل کنند که می‌توان در برابر قدرت‌ها ایستاد اما شهدای ما اثبات کردند که می‌توان با تکیه بر قدرت الهی و عظمت خداوند در برابر همه قدرت‌ها ایستاد، شکست نخورد و آسیب ندید و حکومت تشکیل داد.

* زیباترین شکوهی که شهدا آفریدند، اثبات این حقیقت بود که قدرت حقیقی از آن خداست و قدرت‌های غیرالهی که به ظاهر مهیب و باشکوه هستند، اگر همه با هم اجتماع کنند، قدرت آفرینش یک پشه را نیز نخواهند داشت.

* به فرموده قرآن نباید از قدرت‌های پوشالی ترسید زیرا به فرموده قرآن، قدرت آنها مانند تار عنکبوت در هم تنیده و پیچیده اما سست است.آنها پیچیدگی ما را به کار گرفتند تا ما را شکست دهند اما اگر می‌شکستیم، اسلام دوباره فروغ خود را از دست می‌داد و این مصادف با سیطره کفار بر اسلام بود.

*پیروزی و شکست خارج از ذهن و قلب نیست و اگر جامعه ای در ذهن و قلب خود احساس پیروزی کند، هرگز شکست نمی‌خورد زیرا عنصر اصلی پیروزی در هر نبردی، چه برابر یا نابرابر، انسان است و انسان متکی بر ایمان می‌تواند همه معادلات هندسی و فیزیکی قدرت را جابه‌جا کند.

* وقتی انسانی از مرگ، توصیف زندگی می‌کند و نزد جامعه‌ای مرگ در راه دین،‌ شرافت،‌ انسانیت، استقلال و خدا ایده‌آل می‌شود یعنی مطلوب آن جامعه می‌شود و جوانانش شهادت را قوی‌ترین آرمان خود می‌دانند، چنین جامعه‌ای هرگز شکست نخواهد خورد.

* اینکه امام راحل می‌فرمود: ملتی که شهادت دارد،‌ اسارت ندارد؛ یک بیان احساسی نبود بکله یک حکمت عمیق بود که امروز در جامعه ما متبلور شده است.وقتی جامعه‌ای چنین انسانها و چشمه جوشانی از جوانان شهادت طلب دارد و وقتی قدرت‌های بزرگ در برابر چشم این جامعه حقیر هستند، بقا از آن ما خواهد بود.

*شهادت یک حقیقت حیات‌بخش است؛ نه فقط برای شهید بلکه برای جامعه‌ای که فرهنگ شهادت در آن جاری است.در طول همه این سال‌ها، لحظه‌ای نبوده که طراحان توطئه برای طراحی دسیسه‌ها و اجرای آن کوتاه بیایند و همه تلاش خود را به کار گرفته اند که تمام مسیرها را برای شکست ملت ایران طی کنند.

*ابعاد این توطئه‌ها کوچک نبود و مقیاس جهانی داشت اما اینکه چرا در برابر ملت ما،‌ همه این ابزارها و تهاجم‌ها بی‌نتیجه ماند و به رغم همه این تهدیدها باز هم درخشید، به خاطر جاری بودن روح شهادت و جهاد در کشور ما و در میان جوانان ما است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.