سناتور برنی سندرز دوشنبه در مصاحبه با برنامه دیدگاه ای‌بی‌سی گفت به کاندیداتوری برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ فکر می‌کند تا دونالد ترامپ را از کاخ سفید بیرون کند.

سندرز گفت: قطعا ریاکاری است که اگر به شما بگویم به آن فکر نمی‌کنم. نامزدهای خوب دیگری هم آن بیرون هستند که اکثر آنها از دوستانم هستند. معتقدم آنچه اکنون بسیار اهمیت دارد این است که ترامپ، لفاظی تنفرآمیز او و تفرقه‌افکنی او شکست بخورد و ما با احترام به عنوان یک کشور متحد شویم.

این سناتور دموکرات از منتقدان سرسخت ترامپ است که پیشتر او را "نژادپرست‌ترین‌، جنسیت‌گراترین، مخالف همجنسگرایی و متعصب‌ترین رئیس‌جمهوری در تاریخ" توصیف کرده بود.

سندرز گفت: آنقدر کار انجام نشده باقی مانده است که ما زمانی برای گوش‌ دادن به حرف‌های کسی که تلاش دارد میانمان اختلاف‌افکنی کند، نداریم. وظیفه رئیس‌جمهوری ما این است که در این دوران‌های سخت مردم را متحد کند نه اینکه میان مردم تفرقه بیندازد.

گرچه سندرز می‌گوید، در مسائلی نظیر اصلاح زیرساختی و کاهش قیمت بالای داروها با ترامپ موافق است اما در ادامه وجود قوانینی معنادار برای مقابله با آنها را زیر سوال می‌برد. سندرز همچنین از رفتار دولت ترامپ با کاروان مهاجران در مرز مکزیک انتقاد کرد. نیروهای آمریکا در چند روز گذشته از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن مهاجران در مرز جنوبی آمریکا استفاده کردند.

این سناتور از رئیس‌جمهوری آمریکا بابت اعزام نیرو به منطقه مرزی انتقاد کرد و گفت ترامپ "تمایلات مقتدرانه قوی" دارد. او افزود: این اولین بار است که از ارتش به چنین شیوه‌ای در کشورمان استفاده می‌شود و این نگران‌کننده است. واضح است که اصلاحات مهاجرتی لازم است. باید ببینیم این مردم از کجا می‌آیند. اکثر آنها زنان، مردان و کودکانی هستند که از کشورهایی با میزان فقر بالا، جرایم بالا و خشونت شدید کارتل‌های مواد مخدر می‌آیند و این وحشتناک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.