ارزش ارز دیجیتالی رمزنگاری شده بیت‌کوین در روز دوشنبه ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ وارد کانال ۵۰۰۰ دلاری شد که کمترین میزان آن از اکتبر سال گذشته بوده و رکورد بیشترین سقوط را به نام خود ثبت کرد. روز گذشته قیمت بیت‌کوین در حالی به عدد ۵۰۸۰ دلار رسید که بسیاری از تحلیلگران این سقوط آزاد و کاهش مداوم در ارزش این ارز دیجیتال رمزنگاری شده را موقتی اعلام کرده و خاطرنشان کردند که کمترین میزان بیت‌کوین به ۴ هزار و ۸۰۰ دلار خواهد رسید و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نباید در این خصوص نگران باشند.

اما حالا بیت‌کوین با یک افت ۷ درصدی از روز گذشته تاکنون، قیمت این ارز دیجیتال رمزپایه به چهار هزار و ۳۸۷ دلار رسید و بسیار کمتر از آنچه که تحلیلگران و کارشناسان فعال در این حوزه پیش‌بینی کرده بودند، رقم خورد و به ثبت رسید. به عبارتی دیگر، بیت‌کوین از هفته گذشته تاکنون بیش از ۳۰ درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

قیمت بیت‌کوین که در سال‌های اولیه معرفی و عرضه آن کمتر از چند دلار بود، در دسامبر سال گذشته به مرز ۲۰ هزار دلار نیز رسید و مورد توجه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در جهان واقع شد و خیل عظیمی از افراد نیز توانستند با استخراج و خریداری این ارز دیجیتال رمزپایه به ثروت کلانی دست یابند.

گفته می‌شود قیمت بیت کوین از اکتبر سال گذشته تاکنون، در حال حاضر به رکورد کمترین میزان ارزش خود رسیده است که از نگاه بسیاری از کارشناسان، امری بی‌سابقه در سال جاری بنظر می‌رسد.

گاردین در این باره می‌نویسد : نیل ویلسون، تحلیلگر ارشد موسسه Markets.com در این خصوص برآورد کرده است به نظر می‌رسد که سقوط آزاد قیمت بیت‌کوین همچنان ادامه خواهد داشت و این بدان معناست که سرمایه‌گذاران بسیاری در جهان ثروتی را که تاکنون از طریق خریداری و استخراج این ارز دیجیتال بدست آورده بودند، از دست خواهند داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.