در همین حال بیت‌کوین روز چهارشنبه هفته گذشته در یک روز تقریبا ۱۱ درصد روند نزولی به خود گرفت. همچنین قیمت هر بیت‌کوین در روز پنج‌شنبه به ۵ هزار و ۶۸۰ دلار و یک سنت رسید که در مقایسه با یک روز قبل از آن بیش از ۸۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد.  

این در حالی است که قیمت بیت‌کوین برای ماه‌ها تقریبا روند آرامی را طی کرده بود و از اوایل سپتامبر بین ۶ هزار و ۷ هزار دلار باثبات باقی مانده بود. در همین حال «مایکل ترپین» کارشناس ارز رمزنگار در صندوق آلفابیت گفت: بازار ارز رمزنگار به دنبال یک روند کاهشی است. بیت‌کوین بعد از رسیدن به تقریبا ۲۰ هزار دلار در هر واحد در دسامبر ۲۰۱۷ میلادی، اکنون ارزش آن به‌دلیل نوسانات تجاری در سقوط آزاد قرار گرفته است. ارزش سرمایه بازار بیت‌کوین در هفته گذشته در روز پنج‌شنبه به کمتر از ۱۰۰میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و به ۷/ ۹۸ میلیارد دلار رسید. از جمله دلایل روند نزولی بیت‌کوین به فروش بیش از حد سایر ارزهای رمزنگار و دارایی‌های دیجیتال نسبت داده می‌شود.

همچنین بیت‌کوین کش، بیش از ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۵۳ دلار رسید و اتریوم هم با رسیدن به ۱۸۰ دلار به کمترین رقم خود در ۲ ماه اخیر در روز پنج‌شنبه رسید. بر پایه این گزارش، مجموع ارزش بازار ارز رمزنگار در مقایسه با بالاترین سطح خود در اوایل سال جاری میلادی بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۸۵ میلیارد دلار رسیده است.