حسن روحانی دوشنبه شب در آیین افتتاح طرح های عمرانی استان در بخش های بهداشت، جهاد کشاورزی، گردشگری، وزارت نیرو طرح های گازرسانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارداشت: طرح تحول سلامت کشور به عنوان یک طرح موفق هم اکنون به الگو سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از رهبران دنیا طرح تحول سلامت ایران را طرحی فوق العاده و موفق عنوان کرده و اظهارداشت: این موفقیت در سایه تلاش تمام پرسنل بخش بهداشت و درمان و تزریق به موقع اعتبارات رخ داده و توانسته بار مالی سنگینی از دوش مردم در بخش سلامت را بردارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در بخش سلامت کشور قدم های خوبی برداشته شده است افزود: امیدواریم با ادامه طرح تحول سلامت در سالهای آتی شاهد رشد وتوسعه این بخش و نیز کاهش بار مالی از دوش مردم در بخش سلامت و درمان باشیم.

روحانی قرار گرفتن نخستین مرکز آموزش طب کشور در ایران با قدمت ۱۴۰ سال را نشان از فرهنگ و علم و نیز قدمت بالای استان دانست و افزود: منطقه آذربایجان شامل آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل سرشار از فعالیت های ممتاز در تمامی بخش ها هستند که مایه مباهات تمام مردم ایران بوده و بیانگر قدمت کهن و تاریخ سرافرازانه این این مرز و بوم هستند که در سایه تلاش تمام قومیت ها ترک، کرد، ارمنی و آشوری بوجود آمده است.

خودکفایی در محصولات کشاورزی از تحولات چشمگیر این حوزه است

روحانی در بخش بهره برداری از طرح های بخش کشاورزی در استان نیز پس از ارائه گزارش وزیر نیرو در این حوزه عنوان کرد: کشاورزان در سراسر کشور از حمایت وزارت جهاد کشاورزی برخوردارند.

وی ادامه داد: شاهد تحول بسیار مثبت در عرصه کشاورزی هستیم یکی از این تحولات افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی است که کشور را به سمت خودکفایی رسانده است.

رئیس جمهورافزایش بهره وری با هدف صرفه جویی آب را از دیگر موفقیت های این حوزه در طول فعالیت دولت تدبیر و امید نام برد و افزود: افتتاح  همزمان ۴۶۸ پروژه کشاورزی افتخاری برای مردم و فعالان اقتصادی استان و کشاورزان و صنایع جانبی است و به این معنی است که در هر شرایطی می توان کشور را به سمت آبادانی پیش برد.

احداث مرکز فرهنگی شمس در خوی ضروری بود

روحانی در آیین افتتاح همزمان طرح های حوزه گردشگری آذربایجان غربی به صورت ویدئو کنفرانس نیز گفت: توسعه زیرساختهای حوزه گردشگری در استان آذربایجان غربی که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی است، بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از احداث مرکز فرهنگی شمس تبریزی در خوی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات مرکز فرهنگی شمس تبریزی در خوی اقدام مبارکی است، باید در مقابل قونیه ترکیه مرکزی مشابه آن را داشته باشیم چراکه قونیه مختص مولانا و اینجا مربوط به شمس تبریزی، استاد مولوی است.

روحانی سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری کشور را نشان دهنده تحول عظیم در این حوزه دانست و افزود: آذربایجان غربی از استانهای دارای ظرفیت بی نظیر در این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی وجود اولین مرکز طب ایران اسلامی در ارومیه را نشان دهنده فرهنگ بالای مردم منطقه برشمرد و اظهارداشت: مرمت این مکان و تاسیس اولین موزه طب در این مکان زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در منطقه می شود.

میزان گازرسانی در دولت تدبیر و امید قابل مقاسه با تاریخ گازرسانی نیست

رئیس جمهور در آیین افتتاح همزمان پروژه های شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به صورت ویدئو کنقرانس افزود: طرح گازرسانی در ایران کم نظیر است، ایجاد شبکه گسترده گازی در اکثر روستاها و شهرها کار سنگینی است که هم به جهت محیط زیست و هم رفاه مردم و صرفه جویی در سایر انرژی ها موثر است.

وی با بیان اینکه توسعه طرح گازرسانی رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم بوده که با تاریخ گازرسانی قابل مقایسه نیست ادامه داد: ۶۷۶ روستا استان آذربایجان غربی در دولت یازدهم گازرسانی شده بود که امروز هم عملیات گازرسانی به ۲۰۰روستا در شهر سرو و ۵۹ روستا در سایر شهرستانها آغاز شد.

روحانی در آیین بهره برداری پروژه های منطقه آزاد تجاری ماکو به صورت ویدئو کنفرانس نیز گفت: مناطق آزاد در شرایط فعلی مسئولیت سنگین تری دارند و باید در شرایط تحریم های ظالمانه اقدامات بیشتری انجام دهند.

وزارت نیرو تابستان خیلی سختی را پشت سر گذاشت

رئیس جمهور همچنین در آیین افتتاح همزمان پروژه های وزارت نیرو در آذربایجان غربی به صورت ویدئو کنفرانس افزود: امسال  به خاطر کمبود آب و برق تابستان سختی داشتیم که وزارت نیرو در این زمینه بسیار خوب عمل کرد و البته مردم هم سهم بسیاری داشتند.

روحانی اضافه کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، ۶۰۰۰ میلیارد تومان در زمینه اب و نیرو هزینه شده که رقم بالایی است و باید شکرگزار باشیم که در شرایط سخت توانستیم کار بسیار مهمی انجام دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همگام با وزارت نیرو و بانکها، بخش خصوصی نقش مهمی در ایجاد زیرساختهای آب و نیروگاهها داشته است.

روحانی در آیین بهره برداری و آغاز عملیات تعدادی از پروژه های بخش صنعت و معدن گفت: از جمله مسایل مهم در آذربایجان غربی، معادن است که اقدام در زمینه کشف، بهره برداری و در اختیار مردم قرار دادن آنها  می تواند منجر به تحول بزرگ در استان شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.