حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی با حضور در محل ایستگاه راه‌آهن ارومیه، دستور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از خط آهن ارومیه - مهاباد را صادر کرد.

رئیس جمهور ضمن بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه، با توضیح مدیران و مسئولان ذیربط در جریان چکونگی روند احداث و خدماتی که از طریق این خط آهن ارائه خواهد شد، قرار گرفت.

با فرمان  روحانی اولین قطار مسافربری از ایستگاه ارومیه به مقصد مشهد مقدس با 160 مسافر که جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان آذربایجان غربی بودند، به حرکت درآمد.

این خط آهن که به طول 98 کیلومتر در فاصله سال‌های 85 تا 97 احداث شده است، ارومیه را به شبکه ریلی کشور متصل می‌کند.

راه‌آهن ارومیه در 4 قطعه در فاصله شهرهای ارومیه به نقده، نقده به میاندوآب و میاندوآب به مراغه احداث شده است.

برای احداث خط آهن مهاباد تا ارومیه در مجموع 4 هزار میلیارد ریال هزینه شده که ارزش به روزآوری آن بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال است.

خط آهن ارومیه به مهاباد باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای 182 نفر شده و حداقل باعث صرفه‌جویی 5 میلیون لیتر مصرف سوخت در سال خواهد بود و ظرفیت جابجایی 1.5 میلیون تن بار و حداقل یک میلیون نفر مسافر را در سال دارد.

اتصال ارومیه به خط آهن سراسری کشور، گام دیگر در اجرای سیاست کلی دولت تدبیر و امید در اتصال مراکز استان‌های همدان، کرمانشاه، قزوین، تبریز و ارومیه به شبکه ریلی کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.