سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با العالم در خصوص تاثیر تحریم ها در حوزه سلامت با تاکیدبر اینکه، عنوان تحریم و انجام آن ولو اینکه برای هواپیما، کشتی و یا تجهیزات صنعتی باشد، باعث مشکلاتی برای کشور و جامعه خواهد شد، گفت: اگر این تحریم ها در حوزه سلامت مردم باشد، دیگر باید پاسخ آن را از وجدانهای آگاه و افراد منصفی که در سراسر جهان هستند پرسید.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که تحریم نبودن حوزه دارو، ادعایی بیش نیست و در عمل حوزه دارو نیز در تحریم است،گفت: در حال حاضر دارو آماده حمل است، اما هواپیما و کشتی حاضر نیست حمل کند، بنابراین از ادعا تا عمل فاصله است.

وی با بیان این که بخش مهمی از سلامت، سلامت روحی و روانی است نه جسمی، تصریح کرد: وقتی هر روز ملتی را از طریق رسانه و امکاناتی که دارند، تهدید کرده و روح و روان آنها را آزار می دهند، غیرمنصفانه و غیرانسانی ترین کاری است که می کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه، عدم دسترسی به امکانات مطلوب، بار بیماری ها را افزایش خواهد داد، تصریح کرد: وقتی قطعات هواپیما و یا خرید و فروش آن را برای یک ملتی آن هم در این شرایط به اسم حقوق بشر ممنوع می کنند، واقعا با انسانیت سنخیت ندارد.

وزیر بهداشت افزود: همه اینها زنجیره ای است که اگر حلقه های آن با هم حضور داشته باشند سلامت روحی ، روانی و جسمی یک ملت تامین خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص تحریم ها، نیازی به توضیح ما نیست و آنهایی که در دنیا آگاه، بیدار و منصف هستند که اکثر ملت ها را تشکیل می دهند، با ما هستند و این به منزله شکایت نیست بلکه شناخت قدرت های بین المللی است که دستگاه های تبلیغی آنها سعی در فریب افکار عمومی و در اختیار گرفتن باورهای مردم را دارند و زمان همه چیز را حل خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.