سرهنگ دوم علی عبدی روز جمعه در تماس با ایرنا اظهار داشت: رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده خودرو تویوتا لندکروز حامل رییس فقید سازمان تامین اجتماعی در هنگام دور زدن، توجه ناکافی به جلو از سوی راننده تریلی و ناایمن بودن دوربرگردان محل وقوع حادثه سه دلیل اصلی در بروز این سانحه شناخته شد.

وی تصریح کرد: این سه عامل هر یک بطور مساوی در بروز حادثه مقصر تشخیص داده شدند.

وی اضافه کرد: برطرف نکردن مشکل فنی و هندسی دوربرگردان محل وقوع حادثه و قصور مسوول یا مسوولان و دستگاههای ذیربط موضوعی جداگانه است.

رییس پلیس راه گلستان در خصوص نبود اسکورت برای مسوولان همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق قانون و دستورالعمل ویژه برای مقامات و شخصیت ها؛ افرادی که روز گذشته در سانحه دچار صدمه شدند در رده حفاظتی شامل اسکورت راهور و پلیس راه قرار ندارند.

عبدی بیان داشت: در عین حال هر مقام و مسوولی که به استان گلستان سفر کند با هماهنگی و ابلاغ به پلیس سهم هر بخش در تامین اسکورت مشخص می شود که برای برنامه روز گذشته جلسه مربوطه برگزار نشده و درخواستی واصل نشد.

به گزارش ایرنا شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مسوولان این وزارتخانه روز گذشته سفر کاری به استان گلستان داشت که خودرو همراهان وی در حومه گرگان بر اثر برخورد با تریلی صدمه دید.

بر اثر این حادثه تقی نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج الدین معاون وی به شدت مصدوم که پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.

همچنین خلیل حنیف از مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصدوم شد که در بیمارستان بستری و تحت درمان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.